فواید پاکسازی پوست

فواید پاکسازی پوست

فواید پاکسازی پوست

فواید پاکسازی پوست – پاکسازی پوست یک فرایند مهم است که در حال حاضر توسط متخصصان پوست، مشاوران سلامت و فعالان حوزه مجازی به طور مداوم تبلیغ می‌شود.


صفحات مرتبط با پاکسازی پوست:

فواید پاکسازی پوست

این روزها، اسم فیشیال یا پاکسازی پوست بارها شنیده شده است. اما آیا این تکنیک واقعا برای سلامت و زیبایی پوست مفید است؟ به این سوال مهم، می‌توان با خیال راحت پاسخ داد که بله! پاکسازی پوست، واقعا می‌تواند زیبایی و شادابی به پوست شما بخشید. با این حال، باید توجه داشت که این تکنیک باید به شکل حرفه‌ای و مطابق با اصول انجام شود

بررسی انواع پوست

قبل از اقدام به پاکسازی پوست، باید با شرایط و نوع پوست خود آشنا شویم. در واقع، باید بدانیم که به طور کلی ۴ نوع پوست وجود دارد. این نوع‌ها عبارتند از پوست خشک، پوست چرب، پوست مختلط و پوست حساس. با شناخت دقیق از نوع پوست خود، می‌توانیم اقدامات مناسبی برای پاکسازی و بهبود آن انجام دهیم. بنابراین، قبل از شروع به پاکسازی پوست، بهتر است با نوع پوست خود آشنا شویم تا بتوانیم برای پوستمان بهترین روش را انتخاب کنیم.

1. پوست چرب
2. پوست خشک
3. پوست خشک و حساس
4. پوست مختلط

پوست چرب، به طور معمول براق و چرب است و ممکن است با جوش‌هایی همراه باشد. این نوع پوست ضخیم و منافذ بازی دارد. پوست خشک شفاف است و منافذ ریز و کوچک دارد. این پوست به سرعت کشیدگی می‌کند و ممکن است دارای لک و مک باشد. پوست خشک و حساس تمام مشخصات پوست خشک را دارد و علاوه بر این، به سرعت واکنش پذیر است و ممکن است ملتهب شود. پوست مختلط در نواحی T صورت (پیشانی و چانه) چرب است و در نواحی U صورت (کناره لب و زیر چشم) خشک است و کشیدگی احساس می‌شود. با شناخت دقیق از نوع پوست خود، می‌توانید بهترین روش‌های پاکسازی و مراقبت از پوست خود را انتخاب کنید.

پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی پوست به عنوان یکی از روش‌های مراقبت از پوست، ممکن است به صورت گسترده‌ای در مراکز درمانی و کلینیک‌های زیبایی انجام شود یا به صورت خانگی. این فرایند ممکن است شامل مراحل مختلفی باشد که هر یک از آنها به روش‌های مخصوصی برای پاکسازی پوست پرداخته می‌شود. علاوه بر این، برخی از کلینیک‌ها و مراکز تخصصی فیشیال برای انجام پاکسازی پوست، از دستگاه‌های خاص و مخصوصی استفاده می‌کنند که برای کار با آنها به مجوز پزشک متخصص نیاز است.
در این گام، از محصولات یا تکنیک‌های مرطوب کننده و آبرسانی استفاده می‌شود تا پوست شما نرم، تازه و آماده جذب مواد مغذی و مرطوب کننده بیشتر شود. این مرحله مهم است زیرا به کمک آن، پوست شما از حالت خشکی، کشیدگی و پوکی خارج می‌شود و باز هم به شکل درخشان و نرم باقی می‌ماند.
1. Exfoliation یکی از مراحل اصلی پاکسازی پوست است که در آن سلول‌های مرده و متلاشی شده از لایه بیرونی پوست برداشته می‌شوند. این سلول‌های مرده می‌توانند مانع از جذب مواد مرطوب کننده و مغذی برای پوست شوند و همچنین باعث کاهش درخشندگی و جوانی پوست شوند. برای این کار، می‌توان از روش‌های مختلفی مانند اسکراب کردن، استفاده از برس صورت، استفاده از ماسک‌های پاک کننده و غیره استفاده کرد. معمولاً این مرحله قبل از مرحله پاکسازی عمیق انجام می‌شود تا باز کردن منافذ پوست راحت‌تر شود و پوست آماده جذب مواد مرطوب کننده و مغذی شود.

2. در این مرحله، هدف اصلی پاکسازی صورت از آلودگی‌ها، چربی، سبوم اضافی و ناخالصی‌های پوستی است. این مواد معمولا به دلیل تماس مداوم پوست با مواد آلوده، هوا، محصولات آرایشی و بهداشتی، عرق و سایر عوامل به پوست متصل می‌شوند. این ناخالصی‌ها می‌توانند باعث ایجاد جوش‌ها، آکنه‌ها و سایر مشکلات پوستی شوند. برای پاکسازی این ناخالصی‌ها، معمولا از محصولات پاکسازی صورت استفاده می‌شود که شامل صابون، ژل، کرم، تونر و ماسک‌های پاکسازی می‌شوند. در این مرحله، پوست نیز به صورت عمیق تر پاکسازی می‌شود تا مسام‌های پوست کاملا پاک شوند و از ایجاد مشکلاتی مانند آکنه‌ها جلوگیری شود.

3. در مراحل نهایی پاکسازی پوست، هدف از آبرسانی عمقی، بهبود گردش خون و تقویت و تغذیه بافت پوست است. با انجام این مرحله، پوست با مواد مغذی و مرطوب کننده تامین شده و پوست شفاف و درخشان خواهد شد. برای این کار، محصولات مرطوب کننده و تغذیه کننده مثل سرم‌های روشن کننده، کرم‌های آبرسان و ماسک‌های ترمیم کننده می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین، ماساژ پوست نیز می‌تواند بهبود گردش خون را تسهیل کند و از پوست نرم‌تر و لطیف‌تری برخوردار شود.

روش‌های خانگی و آرایشگاهی

برای پاکسازی پوست، روش‌های خانگی و آرایشگاهی متداولی وجود دارد که شامل یک یا چند مورد از موارد زیر می‌شوند:
• ماساژ: با بهبود خونرسانی، ریلکس کردن و پیشگیری از روند پیری پوست کمک می کند.
• بخور: با ارائه آب و بهبود خونرسانی پوست را ترمیم می کند.
• اگزفولیشن یا برداشت سلول‌های مرده: با استفاده از اسکراب ها، لایه بردارهای شیمیایی یا ابزارهایی مانند درمارولر، سلول‌های مرده پوست را برداشته و پوست را تمیز می کند.
• پاکسازی پوست از آلاینده‌ها و چربی‌های اضافی با استفاده از شوینده‌های مختلف و محصولات لایه بردار.
• ماسک صورت برای پاکسازی، آبرسانی و ویتامین‌رسانی به پوست.
• استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های مفید برای آبرسانی و تغذیه پوست.
می‌توانید از این روش‌های خانگی و آرایشگاهی برای پاکسازی پوست استفاده کنید و همچنین برای رسیدن به نتایج بهتر، می‌توانید با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید.

این روش‌ها معمولاً در خانه و آرایشگاه‌ها برای پاکسازی پوست به کار می‌روند. همچنین، ممکن است از ترکیبی از این روش‌ها برای رسیدن به نتیجه بهتر و مطلوب‌تر استفاده شود. مثلاً، پس از برداشتن سلول‌های مرده، می‌توان از ماساژ و بخور برای بهبود خونرسانی و آبرسانی استفاده کرد و در نهایت با استفاده از محصولات لایه بردار و آبرسان، پوست را تقویت و تغذیه کرد.

پاکسازی پوست صورت در کلینیک زیبایی

در مقایسه با روش‌های خانگی، روش‌های پاکسازی پوست در آرایشگاه‌ها به دلیل داشتن تجهیزات پیشرفته‌تر، می‌توانند به نتایج بهتر و سریعتری برسانند. علاوه بر این، افراد مسئول در آرایشگاه‌ها از مهارت و تجربه کافی برای انجام این کارها برخوردارند و می‌توانند به شما راهنمایی کامل در مورد نحوه پاکسازی و مراقبت از پوستتان بدهند. همچنین در آرایشگاه‌ها می‌توان از روش‌های پاکسازی پوست پیشرفته‌تری مانند لیزر، رادیوفرکانسی و میکرونیدلینگ استفاده کرد که نتایج بهتر و دائمی‌تری برای بهبود کیفیت پوست دارند. با این حال، همانند هر روش دیگری، روش‌های پاکسازی پوست در آرایشگاه نیز دارای خطراتی می‌باشند که باید به آن‌ها توجه کرد. بهترین راهکار برای جلوگیری از این خطرات، مراجعه به مراکز معتبر و اطمینان از داشتن ابزارهای استریل و شناسایی مشکلات پوست قبل از شروع پاکسازی است.
پاکسازی پوست صورت در کلینیک زیبایی با استفاده از روش‌های متنوعی انجام می‌شود که به منظور از بین بردن لایه‌های مرده پوست و بهبود بافت پوست و همچنین تغذیه‌ی پوست انجام می‌شود. این روش‌ها به دلیل ارائه‌ی نتایج بهتر و موثرتر نسبت به روش‌های خانگی و آرایشگاهی مورد توجه قرار می‌گیرند.
گوماژ یا اسکراب در مرحله اول به منظور لایه‌برداری سطحی پوست استفاده می‌شود. این روش باعث از بین رفتن لایه‌های مرده پوست و بافت نرم‌تر و صاف‌تر شدن پوست می‌شود.
در مرحله بعدی که دزن نام دارد، با استفاده از جریان الکتریکی، لایه‌برداری عمقی پوست انجام می‌شود که باعث حذف زایمان موهای زائد، لکه‌های پوستی و کاهش چین و چروک پوست می‌شود.
مرحله هیدرومی یا گالوانیک، به منظور آبرسانی و تغذیه رسانی به پوست استفاده می‌شود. در این روش، با استفاده از جریان الکتریکی، مواد مغذی و رطوبت لازم برای پوست به پوست منتقل می‌شود.
در مرحله پنجم که هایفریکوئنسی نام دارد، با استفاده از جریان الکتریکی بالا، پوست کاملا ضدعفونی و منافذ باز پوست بسته می‌شود.
در مرحله بعدی، ماسک مغذی ژاپنی با خاصیت کلاژن سازی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود تا مواد مغذی کاملا جذب پوست شوند.

بهترین روش پاکسازی صورت

پاکسازی صورت در کلینیک های زیبایی و پوست، با دستگاه و ابزارهای تخصصی و استریل انجام می شود و توسط متخصصین پوست و پزشکان با تجربه صورت می گیرد. این روش باعث می شود تا پوست به بهترین شکل ممکن پاک شده و از خطرات عفونت جلوگیری شود. همچنین، برخلاف پاکسازی خانگی و آرایشگاهی، پاکسازی در کلینیک ها به صورت یک مراحل مراقبت از پوست با دقت بالا شناخته شده و بهترین نتایج را برای پوست ارائه می دهد.

در مورد انجام مزوتراپی صورت و پاکسازی پوست پس از آن، درست است که ممکن است بعد از مزوتراپی صورت زخم هایی روی پوست به وجود بیایند که با پاکسازی تداخل ایجاد کنند. بنابراین، بهتر است که پس از مزوتراپی، برای چند روزی از پاکسازی پوست صورت خودداری کنید و در صورت نیاز، با پزشک خود مشورت کنید.

فواید پاکسازی صورت

بعضی از مزایای پاکسازی صورت شامل موارد زیر می‌شود:

1. بهبود جریان خون: با انجام پاکسازی صورت، خون به بهترین شکل ممکن به پوست رسیده و آن را تغذیه می‌کند. این موضوع می‌تواند به بهبود تغذیه پوست و تقویت بافت آن کمک کند.

2. کاهش ظاهر منافذ باز پوست: پاکسازی صورت می‌تواند با کاهش سطح چربی و پاک کردن منافذ باز پوست، به بهبود ظاهر پوست کمک کند.

3. حذف سموم و مواد زائد از پوست: پاکسازی صورت می‌تواند به حذف مواد زائد، سموم و آلاینده‌های مختلف از پوست کمک کند.

4. بهبود جوانی پوست: با حذف لایه‌های مرده پوست، تحریک تولید کلاژن و الاستین، پاکسازی صورت می‌تواند به بهبود جوانی و ایجاد لطافت و نرمی در پوست کمک کند.

5. پیشگیری از جوش‌ها و آکنه‌ها: با پاکسازی صورت، احتمال آکنه و جوش شدن پوست کاهش پیدا می‌کند.

6. بهبود جذب مواد مغذی: پاکسازی صورت می‌تواند به بهبود جذب مواد مغذی توسط پوست کمک کند و در نتیجه، به تقویت پوست کمک می‌کند.

مهم است توجه داشت که مزایای پاکسازی صورت ممکن است برای هر فرد متفاوت باشد و به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، سن، وضعیت سلامتی و … بستگی دارد.

پاکسازی پوست آقایان

مردان همانند زنان نیاز به مراقبت های پوستی دارند و پاکسازی پوست صورت نیز یکی از این مراقبت هاست. پوست آقایان نیز همانند پوست خانم ها به شرایط مختلفی مانند آلودگی، اکسیداسیون، خشکی و آسیب دیدگی دچار می شود. بنابراین، پاکسازی پوست صورت به آنها کمک می کند تا پوستشان را از آلودگی، چربی و سایر آلاینده های محیطی پاک کنند و از طریق این روش، پوستشان را نرم و شاداب نگه دارند. همچنین، پاکسازی پوست صورت به آقایان کمک می کند تا از مشکلات پوستی مانند آکنه، لکه های پوستی و چین و چروک در برخی موارد جلوگیری کنند. بنابراین، پاکسازی پوست صورت برای آقایان نیز بسیار مفید است و می تواند به سلامت پوست آنها کمک کند.

پاکسازی صورت در خانه

اولین قدم برای پاکسازی پوست، تمیز کردن آن است. در این مرحله، هرگونه آلودگی، عرق، چربی اضافی و … از روی پوستتان تمیز می‌شود و صورتتان برای ادامه فرایند پاکسازی آماده خواهد شد. برای انجام این کار، به شوینده ملایمی احتیاج دارید. البته توجه داشته باشید که شوینده مورد نظر باید از نظر فرمولاسیون با جنس و نیازهای پوستی‌تان هماهنگی داشته باشد. بهترین گزینه برای اجرای این مرحله، شوینده‌های روغنی و کرمی هستند. این شوینده‌ها، بر پایه چربی تولید می‌شوند و به راحتی از سد لیپیدی پوست عبور می‌کنند. به همین خاطر است که قدرت نفوذ بالا و پاک کنندگی بسیار قدرتمندی دارند. اگر پیش از شروع پاکسازی از محصولات آرایشی استفاده کرده‌اید، بهتر است کار شستشو را با میسلار واتر و شیر پاکن شروع کنید. این محصولات به طور اختصاصی برای پاک کردن مواد آرایشی چسبنده روی سطح پوست طراحی شده‌اند. پس از آن می‌توانید با شوینده‌ها نیز پوستتان را بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل نمایید.

1. شروع با پاک کردن پوست: ابتدا باید پوست صورت خود را با یک پاک کننده مناسب شستشو داد. این عمل می‌تواند به گرفتن لایه‌ی بیشتری از آلودگی‌ها کمک کند و باعث شود تا پوست برای مراحل بعدی آماده شود.

2. بخاری: برای گشودن منافذ پوست و تسهیل در پاکسازی آن، می‌توانید از بخاری استفاده کنید. بهتر است چند دقیقه با صورت خود را در برابر بخاری بگذارید تا پوست شما بیشتر گرم شود.

3. پوشیدن ماسک صورت: پوشیدن ماسک صورت از انواع مختلفی برای پاکسازی پوست وجود دارد. می‌توانید از ماسک صورت گلابی، آرد نان، شیر و… استفاده کنید. این ماسک‌ها می‌توانند آلودگی‌های پوست را کنترل کنند و آن را تمیز کنند.

4. پاکسازی عمیق: برای پاکسازی عمیق‌تر پوست، می‌توانید از ابزارهای خاصی مانند برس یا اسفنج صورت استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تا لایه‌ی بیشتری از آلودگی‌های پوست را از بین ببرید.

5. استفاده از تونر: پس از پاکسازی پوست، باید از تونر استفاده کنید تا پوست خود را ترمیم کنید. تونر به عنوان یک مرحله مهم در پاکسازی پوست، با کمک حفظ تعادل pH پوست، باعث می‌شود تا پوست شما نرم و لطیف شود.

6. مرطوب کردن: در پایان، باید پوست خود را با یک کرم رطوبتی مرطوب کنید تا آن را تقویت کنید. این مرحله می‌تواند باعث شود تا پوست مرطوب و نرم شود و باعث جلوگیری از خشکی و ترکیدگی شود. برای مرطوب کردن پوست، می‌توانید از یک کرم مرطوب کننده مناسب برای نوع پوست خود استفاده کنید. برای پوست های چرب و مختلط، کرم هایی با فرمولاسیون غیر چرب و با قابلیت جذب سریع پوست مفید هستند. برای پوست های خشک، کرم هایی با مواد مرطوب کننده قوی مانند اسید هیالورونیک مناسب هستند. در ضمن، مرطوب کردن پوست بهتر است با استفاده از لمس خفیف و پوشش کامل بر روی صورت انجام شود.

شستن پوست

تمیز کردن پوست به یکی از مراحل مهم و ضروری در مراقبت از پوست تبدیل شده است. محصولات شوینده ملایم و کرمی، برای پاک کردن آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی روی پوست بسیار موثر هستند و همچنین به دلیل قدرت نفوذ بالا، می‌توانند کمک کننده برای پاک کردن لایه‌های آرایشی نیز باشند. همچنین استفاده از محصولاتی مانند میسلار واتر و شیر پاکن، به دلیل طراحی خاص برای پاک کردن آرایش چسبنده، برای پوست بسیار ملاحظه‌گرانه و موثر است. با پاک کردن پوست، آماده‌سازی برای مراحل بعدی مراقبت از پوست، مانند تقویت کردن پوست با محصولات رطوبتی خواهد شد.

بخور صورت

1. راهکار اول: استفاده از دماوند
دماوند یک روش سنتی برای بخور دادن پوست است که از دوران باستان وجود داشته است. در این روش، یک قوری آب را روی حرارت بالا قرار می‌دهند تا به جوش برسد. سپس قوری را از روی حرارت برداشته و با دقت، سر بالای قوری را به سمت صورت خود برده و سرعت و قدرت بخور دادن را تنظیم می‌کنند. می‌توانید برای افزایش اثر بخور دادن، چند قطره روغن اساسی مثل روغن نعناع، روغن چای سبز یا روغن لیموترش به قوری آب اضافه کنید.

2. راهکار دوم: استفاده از دستگاه بخور
دستگاه بخور یا فیش‌آب، یک دستگاه است که آب را به صورت بخار تبدیل می‌کند و برای بخور دادن پوست استفاده می‌شود. این دستگاه به راحتی در بازار یافت می‌شود و معمولا با قیمتی معقول عرضه می‌شود. برای استفاده از دستگاه بخور، می‌توانید آب را درون مخزن دستگاه ریخته و دستگاه را روشن کنید. پس از چند دقیقه، بخاری شروع به تولید بخار می‌کند و شما می‌توانید صورت خود را به آن نزدیک کرده و بخور بگیرید.

ابزار پیلینگ

استفاده از ابزار پیلینگ صورت، اگر به درستی انجام شود، می‌تواند به شما کمک کند تا جوش‌های سرسیاه را به راحتی و بدون صدمه دیدن پوست، از بین ببرید. اما بهتر است قبل از استفاده از این ابزار، با یک متخصص پوست مشورت کنید و روش استفاده را به درستی یاد بگیرید تا به جای کاهش جوش‌ها، صدمات و آسیب به پوستتان نرسانید. همچنین حتماً باید از این ابزار به صورت شخصی استفاده کنید و با دیگران به اشتراک نگذارید، زیرا با این کار می‌توانید عفونت‌های پوستی را به دیگران منتقل کنید.

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست

مراقبت های بعد از پاکسازی پوست نیز بسیار مهم است. پس از پاکسازی، پوست به دلیل اینکه مواد آلودگی و چربی های اضافی آن برداشته شده است، به حالت خشک و حساس می‌افتد و نیاز به مراقبت دارد. برای این منظور می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. استفاده از تونر: پس از پاکسازی پوست، استفاده از تونر می‌تواند به شما کمک کند تا حالت تعادل pH پوست را بازیابی کنید و پوست خشک و حساس را تسکین دهید.

2. استفاده از ماسک: استفاده از ماسک مرطوب کننده پس از پاکسازی پوست، می‌تواند به شما کمک کند تا حالت رطوبت پوست را بازیابی کنید و پوست خشک و حساس را تسکین دهید.

3. استفاده از محصولات ضد التهاب: پس از پاکسازی، ممکن است پوست حساس شود و التهاب داشته باشد. برای این منظور، می‌توانید از محصولاتی که دارای خاصیت ضد التهاب هستند مانند کرم‌های آلوئه ورا یا چای سبز استفاده کنید.

4. اجتناب از استفاده از محصولات آزار دهنده: پس از پاکسازی پوست، بهتر است از استفاده از محصولات آزار دهنده مانند اسکراب‌های قوی و صابون‌های شدید خودداری کنید.

5. استفاده از محصولات حاوی ویتامین C: محصولات حاوی ویتامین C، مانند سرم‌های ویتامین C، می‌توانند به پوست شما کمک کنند تا بعد از پاکسازی، آرام و روشن باشد. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، به پوست شما کمک می‌کند تا از شکستگی پوست و رادیکال‌های آزاد محافظت کند و همچنین به ترمیم بافت پوست کمک می‌کند. همچنین ویتامین C می‌تواند ترشح ملانین در پوست را کاهش داده و از لکه‌های پوستی جلوگیری کند. در نتیجه استفاده از محصولات حاوی ویتامین C، به پوست شما کمک می‌کند تا سالم‌تر و روشن‌تر باشد و علائم پیری پوست را کاهش دهد.

عوارض پاکسازی پوست:

بله، همانطور که اشاره کردید، انجام پاکسازی صورت به دقت و با توجه به نوع پوست و وضعیت آن بسیار حائز اهمیت است. انجام پاکسازی صورت توسط افراد بی‌تجربه ممکن است باعث بروز عوارض و مشکلات پوستی شود. بنابراین، برای اطمینان از انجام پاکسازی صورت به صورت درست و حرفه‌ای، بهتر است به یک کلینیک تخصصی پوست و مو مراجعه کرده و با متخصصان پوست در ارتباط باشید. همچنین برای حفظ و بهبود اثرات پاکسازی صورت پس از آن، باید به نکات و مراقبت‌های بعدی که به شما توصیه می‌شود توجه کنید. به عنوان مثال، استفاده از محصولات مرطوب‌کننده، ضد آفتاب و محصولات آرایشی مناسب، جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و پوست خشک و ترشح چربی بیش از حد روی پوست و..

برای جلوگیری از آفتاب‌سوختگی و پوست خشک، می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

1. استفاده از کرم ضد آفتاب: استفاده از کرم ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب، از جمله روش‌های مهم جلوگیری از آفتاب‌سوختگی است. همچنین این کرم می‌تواند از خشک شدن پوست در نتیجه تابش مستقیم آفتاب جلوگیری کند.
2. استفاده از محصولات مرطوب‌کننده: استفاده از محصولات مرطوب‌کننده می‌تواند از خشکی پوست جلوگیری کند و باعث شادابی پوست شود.
3. مصرف آب کافی: مصرف آب کافی می‌تواند به پوست شما کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند و از خشک شدن جلوگیری کند.
4. مصرف مواد غذایی حاوی روغن‌های طبیعی: مصرف مواد غذایی حاوی روغن‌های طبیعی مانند ماهی، آووکادو و زیتون می‌تواند به پوست شما کمک کند تا رطوبت خود را حفظ کند و از خشکی جلوگیری کند.
5. استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست: استفاده از محصولات مناسب برای نوع پوست شما می‌تواند به پوست شما کمک کند تا ترشح چربی بیش از حد روی پوست کاهش یابد و از خشکی جلوگیری کند.
به طور کلی، حفاظت از پوست در مقابل تابش مستقیم آفتاب و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده می‌تواند به پوست شما کمک کند تا سالم و شاداب باقی بماند.

سوالات متداول شما:

چند نوع پوست صورت داریم؟

1. پوست چرب
2. پوست خشک
3. پوست خشک و حساس
4. پوست مختلط

منظور از پاکسازی پوست چیست؟

پاکسازی یک روش مراقبتی از پوست است که هم در خانه و هم در کلینیک توسط متخصص قابل انجام است.

منظور از Exfoliation چیست؟

Exfoliation یکی از مراحل پاکسازی پوست بوده که در آن سلول‌های مرده و متلاشی شده از لایه بیرونی پوست برداشته می‌شوند.

علت پیشنهاد پاکسازی پوست صورت چیست؟

به دلیل بهبود جریان خون، کاهش منافذ باز صورت، از بین رفتن سموم پوست صورت، رفع آکنه و جوش، جوانسازی پوست پاکسازی پوست صورت پیشنهاد می شود.

پاکسازی پوست صورت به آقایان هم پیشنهاد می شود؟

بله، چون پوست آقایان نیز بسته به شرایطی چون آلودگی، اکسیداسیون، خشکی دچار آسیب دیدگی می شود. بنابراین پاکسازی پوست برای آقایان نیز مناسب است.


x * هرگونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کلید واژه ها

فواید پاکسازی پوست، فواید پاکسازی پوست با دستگاه، فواید پاکسازی پوست در آرایشگاه، فواید پاکسازی پوست خشکف فواید پاکسازی پوست مردان، فواید پاکسازی پوست چرب، فواید پاکسازی پوست آقایان، فواید پاکسازی پوست صورت با دستگاه، فواید پاکسازی پوست چیست؟

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!