متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها

متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها

متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها

متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها – هاشور ابرو یک روش زیبایی‌شناسی برای تغییر شکل و ظاهر ابروها است. در این روش، با استفاده از یک دستگاه هاشور و با نوک‌های مختلف، خطوطی شبیه به موهای ابرو در پوست به‌صورت موقت یا دائمی رسم می‌شود. هدف این روش اصلی‌اش برجسته کردن و شکل‌دهی به ابروها براساس نیاز و سلیقه شخص می‌باشد. این روش می‌تواند به صورت دستی و یا با استفاده از دستگاه‌های خاصی مانند میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن و فیبروز صورت گیرد.


صفحات مرتبط با هاشور ابرو:

متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها

متدهای هاشور ابرو

انواع مختلفی از متد های هاشور ابرو وجود دارد. در زیر به برخی از این متد ها اشاره می کنیم:

1. هاشور ابرو با کربن: در این متد، جوهر کربنی را بر روی ابروها اعمال می کنند و سپس با لیزر، جوهر را به داخل پوست جذب می کنند.
2. هاشور ابرو با نوار: در این متد، نوارهای رنگی را بر روی ابروها قرار می دهند و پس از مدتی، نوارها را برداشته و ابرو را به شکلی که می خواهید مدل می کنند.
3. هاشور ابرو با موی اصلی: در این متد، از موهای اصلی ابرو برای پر کردن فضای خالی استفاده می شود. این متد بسیار طبیعی به نظر می رسد و نیاز به تعویض یا جایگزینی موهای مصنوعی ندارد.
4. هاشور ابرو با موهای مصنوعی: در این متد، از موهای مصنوعی برای پر کردن فضای خالی در ابروها استفاده می شود. این متد سریع و ساده است اما نمای طبیعی بسیار کمتری نسبت به هاشور با موی اصلی دارد.
5. هاشور ابرو با میکروبلیدینگ: در این متد، با استفاده از نوک فوق العاده نازک لوازمی مانند میکرونیدل، رنگدانه را در پوست جذب می کنند تا ابروها را پر کنند. این متد دقیق و بدون درد است اما برای رسیدن به نتایج مطلوب نیاز به چند جلسه است.
6. متد فیبروز ابرو به طور خاص برای ایجاد نواحی جدیدی از مو و بلندی دادن به ابروها به کار می‌رود، متد فیبروز ابرو از روش تزریق فیبرهای مصنوعی در ابروها استفاده می‌کند،
7. میکروپیگمنتیشن به شکل مشابه تاتو برای رنگ کردن و تیرگی دادن به ابروها به کار می‌رود. همچنین، میکروپیگمنتیشن از روش تزریق رنگ در لایه بالایی پوست برای شبیه سازی مو و رنگ مو استفاده می‌کند.

دراین میان سه تا از متدها رایج تر هستند که در ادامه مطلب به بررسی آنها می پردازیم.

هاشور ابرو

برای انجام هاشور ابرو، می‌توان از سه تکنیک مختلف استفاده کرد که به صورت خلاصه در زیر توضیح داده شده‌اند:
فیبروز ابرو: در این تکنیک، با استفاده از ابزار دستی مخصوص، مواد خاصی که شامل فیبرهای طبیعی هستند روی پوست قرار داده می‌شوند و به صورت ماندگار و طبیعی، ابروهایی با ظاهر پرپشت و طبیعی ترسیم می‌شوند. این تکنیک برای افرادی که می‌خواهند به صورت نیمه دائمی ابروهایی طبیعی و با ماندگاری بالا داشته باشند، مناسب است.
میکروبلیدینگ: این تکنیک نیز برای رسیدن به ابروهایی طبیعی و با ماندگاری بالا استفاده می‌شود. در این روش، با استفاده از ابزاری که شبیه به خودکار است و دارای تیغه شیب‌دار و ۱۰-۱۲ سوزن کوچک در انتهای آن است، نقاط کوچکی روی پوست قرار داده می‌شود و تاثیری شبیه به موهای ابروی طبیعی دارد. این تکنیک نیز برای افرادی که می‌خواهند به صورت نیمه دائمی ابروهایی طبیعی داشته باشند، مناسب است.
میکروپیگمنتیشن ابرو: در این تکنیک، رنگدانه‌های معدنی به صورت کاملاً طبیعی در لایه پوستی قرار داده می‌شوند. این روش با استفاده از سوزن‌های میکرو انجام می‌شود و باید توسط پزشک یا تکنسین با تجربه انجام شود. این تکنیک برای افرادی که می‌خواهند به صورت نیمه دائمی ابروهایی با ظاهر طبیعی و رنگدانه‌های مختلف برای ابروهای خود داشته باشند، مناسب است. اگر شما از شکل و فرم فعلی ابروهای خود رضایت ندارید یا قصد دارید آن‌ها را تیره‌تر یا روشن‌تر کنید، می‌توانید از این تکنیک استفاده کنید. همچنین اگر ابروهای شما به دلیل بیماری، بیماری‌های پوستی، تراشیدگی یا قرارگیری ناصحیح، ناهمواری دارند، می‌توانید با استفاده از این تکنیک، آن‌ها را به شکلی متناسب با فرم صورت خود بسازید. هر چند که انجام این تکنیک باید توسط یک متخصص و با تجربه صورت گیرد تا نتیجه نهایی زیبا و طبیعی باشد و مشکلاتی مانند التهاب، عفونت و خطاهای دیگر از بین برود.

انجام هاشور ابرو مزایای زیادی دارد که می‌توان به شرح زیر اشاره کرد:

1. بهبود ظاهر ابروها: هاشور ابرو باعث بهبود شکل و ظاهر ابروها می‌شود و آن‌ها را به صورتی طبیعی و جذاب تر تبدیل می‌کند.
2. پرپشت کردن ابروها: انجام هاشور ابرو می‌تواند باعث پرپشتی و حجیم شدن ابروها شود. این امر به خصوص برای افرادی که دارای ابروی نازک و کم‌پشتی هستند، بسیار مفید است.
3. عدم نیاز به استفاده از ابزار اصلاح ابرو: با انجام هاشور ابرو نیازی به استفاده از ابزار اصلاح ابرو نیست، بنابراین می‌توانید هزینه‌هایی که برای خرید این ابزارها صرف می‌کنید را صرف نمایید.
4. صرفه‌جویی در زمان و هزینه آرایش: اگر شما به دنبال یک راه حل سریع و کارآمد برای آرایش ابروهایتان هستید، انجام هاشور ابرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این روش می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان و هزینه آرایش شود.
5. افزایش اعتماد به نفس: ابروهای زیبا و جذاب می‌توانند باعث افزایش اعتماد به نفس شما شوند و در نتیجه باعث بهبود روحیه شما نیز خواهند شد.
6. اثر پایدار: مزیت دیگر هاشور ابرو، این است که اثر آن بر روی ابروها به مدت طولانی‌تری نسبت به روش‌های دیگر قابل مشاهده است. این بدین معناست که نیاز به انجام مکرر هاشور ابرو نخواهید داشت.
7. ماندگاری بیشتر: با انجام هاشور ابرو، می‌توانید به ماندگاری آرایش خود برای مدت طولانی تری اطمینان پیدا کنید. این روش باعث می‌شود که رنگ طبیعی و حجم ابروها برای مدت طولانی تری حفظ شود.
8. آسانی و سرعت در اجرا: هاشور ابرو، روشی سریع و آسان برای حجم دهی به ابروهای شماست. با اجرای این روش می‌توانید در کمترین زمان ممکن، به ابروهایی با حجم بیشتر و طبیعی تر دست یابید.
9. راه حلی برای اصلاح ابروهای نامناسب: هاشور ابرو، راه حلی برای افرادی است که ابروهایشان نامناسب و یا نامتقارن هستند. با استفاده از این تکنیک، می‌توانید شکل و حجم ابروهای خود را به طور موقت تغییر دهید و به شکلی که می‌پسندید تغییر دهید.
10. کاهش خطاهای آرایشی: انجام هاشور ابرو، به شما کمک می‌کند تا از خطاهای آرایشی جلوگیری کنید. با استفاده از این روش می‌توانید ابروهای خود را به صورت یکنواخت و با طبیعیت آرایش کنید و از خطاهای آرایشی مثل کشیدن خطوط بیش از حد، جلوگیری کنید.

فرق بین متد میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در هاشور ابرو

میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ هر دو روش هایی برای بهبود شکل و رنگ ابرو هستند، اما فرق های زیادی در این دو روش وجود دارد:
1- روش کار: در میکروپیگمنتیشن، رنگ مورد نظر در لایه بالای پوست ابرو تزریق می شود، در حالی که در میکروبلیدینگ، لایه بالای پوست با استفاده از یک ستاره مخصوص حذف می شود تا رنگ طبیعی تر و قابل تنظیم تری ایجاد شود.
2- نوع رنگ: در میکروبلیدینگ از رنگ طبیعی و معدنی استفاده می شود، در حالی که در میکروپیگمنتیشن از رنگ های آمیزشی مصنوعی استفاده می شود که این رنگ ها به مرور زمان ممکن است کمی تغییر کنند.
3- ماندگاری: ماندگاری میکروبلیدینگ کمتر از میکروپیگمنتیشن است و ممکن است نیاز به تجدید نظر پس از ۶ تا ۱۸ ماه باشد، در حالی که در میکروپیگمنتیشن ماندگاری بیشتری دارد و ممکن است تا ۲ سال و یا بیشتر هم دوام بیاورد.
4- تکنیک هنری: هر دو روش نیاز به تکنیک هنری و دقت بالایی دارند، اما میکروبلیدینگ به دلیل این که لایه های پوستی را حذف می کند، به دقت و دانش بیشتری نیاز دارد.
5- قیمت: هزینه میکروبلیدینگ کمتر از هزینه میکروپیگمنتیشن است.
در کل، هر دو روش برای بهبود شکل و رنگ ابرو موثر هستند، اما بسته به نیاز شما و موقعیت اقتصادی، انتخاب روش مناسب برای شما متفاوت خواهد بود.

فیبروز از متدهای هاشور

فیبروز یکی از متدهای هاشور ابرو است که با استفاده از فیبروز و ژل، شکل و طرحی مشابه با ابروهای طبیعی را برای افرادی که دچار کمبود موهای ابرو هستند، ایجاد می‌کند. در این متد، ابتدا با استفاده از ژل و کاتر برشی روی پوست ایجاد می‌شود و سپس فیبروز به صورت نازکی روی پوست اعمال می‌شود. پس از آن ژل بر روی فیبروز قرار داده می‌شود تا به پوست چسبیده و در نهایت رنگ روی فیبروز اعمال می‌شود.
مزایای این متد شامل ایجاد حجم و فرم برای ابروها، پوشاندن فاقدی‌ها و برجستگی‌های پوست و همچنین ایجاد طرحی طبیعی و شبیه به ابروهای طبیعی است. همچنین، این روش برای افرادی که از متدهای دیگر هاشور ابرو، مانند میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، به دلیل حساسیت و یا دیگر دلایل مناسب نیستند، مناسب است.
با این حال، باید توجه داشت که ماندگاری این متد بسیار کوتاه است و پس از چند هفته باید مجدداً اعمال شود. همچنین، باید به دنبال انجام این متد از آب ولرم و همچنین تماس با مواد شوینده بر روی این مناطق پرهیز کرد.

قبل از انجام هاشور ابرو، باید به نکات مهم زیر توجه کرد:

1. تا چند ساعت قبل از انجام هاشور، قهوه و چای ننوشید؛ زیرا ممکن است باعث افزایش حساسیت پوست شود.
2. از اشعه ماوراء بنفش خورشید و سولاریوم در روزهای پیش از هاشور ابرو خودداری کنید.
3. از روش های لایه برداری پوست مانند میکرودرم، ابریژن و دیگر روش های مشابه استفاده نکنید.
4. در صورت مصرف داروهای تحریک کننده پوست، مانند ویتامین A، قبل از هاشور ابرو خود داروهای مورد نیاز را قطع کنید.
5. اگر پوست شما به قدری حساس است که در صورت برخورد با ضربه فورا قرمز و یا کبود می‌شود، پیش از انجام هاشور قرص ستیریزین بخورید.
6. در روز انجام هاشور، از مصرف الکل و سیگار خودداری کنید؛ زیرا این عوارض منفی روی بهبودی پوست شما می‌گذارد.
7. رنگ کردن ابرو حداقل تا ۳ روز قبل از انجام هاشور ممنوع است.
8. از مصرف داروهایی مانند آسپرین، نیاسین، پروفن و دیگر داروهای ضد التهاب قبل از هاشور خودداری کنید؛ زیرا این داروها ممکن است باعث خونریزی شود و اثرات هاشور را به خطر بیاندازد.

مراقبت های لازم پس از انجام هاشور ابرو شامل موارد زیر می باشد:

1- تا ۳ روز اول پس از هاشور، ابروهایتان را با آب شسته نکنید. 2- به مدت یک هفته، روزانه ۳ مرتبه با استفاده از گوش پاک کن، پماد ویتامین آ را به ابروهایتان بزنید. 3- برای یک هفته، هر روز یکبار از پماد هیدروکورتیزون برای ابروهای خود استفاده کنید. 4- در هیچ شرایطی محل هاشور را با دستان خود لمس نکنید. 5- تا یک هفته پس از هاشور، از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید. 6- تا زمان بهبودی کامل، سعی کنید در معرض نور خورشید مستقیم قرار نگیرید. 7- مصرف سیگار و الکل تا یک هفته پس از هاشور ممنوع است. 8- در چند روز اول، از غذاهای کم ادویه استفاده کنید. 9- تا بهبودی کامل، اجتناب کنید صورت خود را بند بزنید. 10- در روزهای ابتدایی، به گونه ای بخوابید که صورتتان به بالش برخورد نکند.

سوالات متداول شما:

هاشور چیست؟

روشی برای تغییر و اصلاح شکل ابرو به صورت برجسته است.

روش های انجام هاشور به چه صورتی است؟

به صورت دستی و با استفاده از دستگاه هاشور قابل انجام است.

تکنیک های انجام هاشور چیست؟

فیبروز ابرو، میکروبلیدینگ، میکروپیگمنتیشن ابرو

چرا هاشور زدن رو پیشنهاد می کنند؟

برای بهبود شکل ظاهری ابرو، رهایی از اصلاح های ابرو در فواصل زمانی کم، افزایش اعتماد بنفس، کاهش هزینه هاشور زدن رو پیشنهاد می کنند.


x * هرگونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کلید واژه ها

متدهای هاشور ابرو و مزایای هر یک از آنها، مدل هاشور ابرو، مدل هاشور ابرو طبیعی، مدل هاشور ابرو جدید، مدل هاشور ابرو ماژیکی

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!