• مراکز بافت مو در سعادت آباد
  • بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد

مراکز بافت مو در سعادت آباد
سالن مونا یزدانی
  • 0919 081 4100
  • 021-2211 8780 / 81
  • سعادت آباد ، ضلع جنوب غربی چهارراه سرو (تقاطع سرو غربی و پاکنژاد) پلاک ۴۲

  • تماس



تیزر برخی از نمونه کارها:



سالن تخصصی بافت مو در غرب تهران در مرکز هایپر بیوتی سعادت آباد

بهترین مرکز بافت مو در سالن حرفه ای هایپر بیوتی در سعادت آباد

بافت مو در سالن هایپر بیوتی با مدیرت خانم *** با ارائه بهترین خدمات در زمینه‌ی انواع بافت مو



  • مراکز بافت مو در سعادت آباد
  • مراکز بافت مو در سعادت آباد

مراکز بافت مو در سعادت آباد | بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد

مراکز بافت مو در سعادت آباد

بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد

مراکز بافت مو در سعادت آباد -امروزه جهت آراستن موها از انواع روش‌های بافت مو استفاده می‌شود و بافت مو، یکی از مباحث آموزشی آرایشگری است که در مراسم‌هایی چون عروسی و دور همی‌ها کاربرد زیادی دارد. از قدیمی‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ها جهت آرایش مو می‌توان به بافت مو اشاره نمود که امروزه، هم زنان و هم آقایان از روش‌های مختلف بافت مو به‌صورت گسترده استفاده می‌کنند. آیا تابه‌حال به این نکته فکر کرده‌اید که رسیدگی به موها و آرایش آن‌ها به شکل‌های مختلف از چه زمانی شروع‌شده است؟ و چه تاریخچه‌ای را پشت سر گذاشته تا به اینجا رسیده است؟ و یا ابزار بافت‌های مختلف مو چه چیزهایی هستند؟ و هر یک از مدل‌های بافت، نشانه‌ی چه چیزی است؟ بافتن مو تاریخچه خیلی طولانی دارد؛ به‌طوری‌که با صراحت می‌توان گفت که از دوران باستان، بافت مو و تزئینات مو شروع‌شده است. در این مقاله سعی شده تا شما را با تاریخچه بافت مو و نکات مهم و روش‌های مختلف جهت بافت مو آشنا کند.

بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد

مراکز بافت مو در سعادت آباد

در اینجا به بررسی و معرفی بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد می پردازیم.

تاریخچه بافتن مو:

۳۵۰۰ سال پیش از میلاد یعنی چیزی حدود ۵۵ قرن پیش بافت مو در یک قبیله‌ی آفریقایی ابداع شد. این مدل از بافت مو بسیار ساده بود و باگذشت زمان مدل‌های پیچیده‌تری ابداع گردید. درواقع باگذشت زمان به مدل‌های بافت مو افزوده می‌شد مثل بافت چهارتایی یا بافت فرانسوی و آلمانی. همان‌طور که گفته شد؛ مدل بافت، نشانه‌ای از فرهنگ و مذهب خاص است که با بررسی آن‌ها به طولانی بودن تاریخچه‌ی بافت مو پی خواهید برد. کارشناسان تاریخی و آرایشی نیز بر این باور هستند که سیر تکاملی بافت مو بسیار طولانی بوده است. در مطلب زیر تا حدودی تاریخچه‌ی بافت مو را موردبررسی قرار داده‌ایم پس با ما همراه باشید.

زنان قبیله‌ی هیمبا در منطقه‌ای به نام نامیبیا از آفریقا، اولین زنانی بودند که جهت جمع‌کردن موهای ضخیم و فرفری خود بافت مو را ابداع و استفاده کردند با این کار به موهای خود نظم بیشتری می‌دادند؛ و کم‌کم بافت مو به‌عنوان یک سنت منحصربه‌فرد بین قبایل آفریقایی شناخته شد. درواقع چیزی حدود ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد بافت موها بین زنان آفریقایی رایج بوده است. نوع بافت موها تعیین‌کننده‌ی تأهل، مذهب، سن، ثروت یک فرد خاص یا یک قبیله‌ی خاص بوده است.

بافت مو تنها به زنان آفریقایی محدود نمی‌شد بلکه زنان مصری نیز جهت نمایش هویت فردی از مدل‌های مختلف بافت مو همراه با زیورآلات استفاده می‌کردند. درواقع بافت مو نشانه‌ای از سلطنتی و اشرافی بودن فرد است. زنان اشراف مصری به موهای خود حلقه‌ها و زیورآلات طلا آویزان می‌نمودند و هر چه مقام آنان بیشتر بود؛ زیورآلات به‌کارگیری آنان بیشتر و سنگین‌تر بوده است.
در کشور هندوستان نیز زنان هندی در مراسم‌های خاصی همچون عروسی، مذهبی و … موهای خود را به شکل خاصی می‌بافند؛ زنان هندی نیز مانند زنان مصری موهای بافته‌شده‌ی خود را با زیورآلات تزیین می‌نمایند. بیشتر مدل‌های بافت موی رایج در هندوستان، وارد ایران شده و موردتوجه بیشتر افراد و زنان ایرانی قرارگرفته است.

آثار بافت مو در شرق آسیا هم دیده‌شده به‌طوری‌که در کشورهایی چون چین، ژاپن و کره با توجه به میزان و درجه‌ی اشرافیت فرد از مدل‌های مختلف بافت مو همراه با ابزارآلات نگه‌دارنده‌ی مو و زیورآلات خاص استفاده‌شده است. در این کشورها نیز هر چه درجه‌ی اشرافیت بیشتر باشد؛ موهای فرد را سنگین‌تر و پیچیده‌تر می‌بافتند.

زنان، موهای کودکان و جوانان خود را می‌بافند و این بافت مو سبب نزدیکی بین دو نسل متفاوت می‌شود بنابراین از بافت مو به‌عنوان یک هنر اجتماعی یاد می‌شود. جوانان بااستعداد در این زمینه با ابداع روش‌های پیچیده‌تر بافت مو سبب گسترش مدل‌های بافت مو شدند. این مدل‌های بافت مو کم‌کم به سایر نقاط رفته و سبب گسترش و توسعه آن‌ها شد. بستگی به مردم یک جامعه‌ای مدل و سبک بافت مو متفاوت خواهد بود درواقع مدل و سبک بافت مو نشانه‌ای از هویت فرهنگی همان جامعه خواهد بود. با گسترش بافت مو در سراسر جهان در قرن بیستم بافت مو به‌عنوان بهترین روش جهت آراستن موها شناخته شد.

مردان نیز از این هنر غافل نماندند و آنان نیز به روش‌های مختلف و متناسب بافرهنگ موجود در جامعه‌شان، موهایشان را می‌بافتند. در ادامه به‌صورت خلاصه تاریخچه‌ی تحولی بافت مو را ارائه خواهیم کرد. همان‌طور که می‌دانید؛ بافت مو توسط مردمان آفریقایی در ۳۵۰۰ سال پیش از میلاد جهت نظم دادن به موهای فرفری و ضخیم خود ابداع شد. در ۳۱۰۰ سال پیش از میلاد نیز در مصر باستان، بافت مو همراه با تزئینات پولک و مهره رایج بوده و یکی از این بافت‌ها به نام بافت آفروی در آن زمان بین زنان مصر رواج بیشتری داشت. کم‌کم در قرن اول میلادی در یونان، بافت معمولی گرد بین مردمان آنجا رواج یافت.

باگذشت زمان کاربرد بافت مو در نقاط مختلف ازجمله قبایل سرخپوست آمریکای شمالی بیشتر شد به‌طوری‌که در قرن پنجم میلادی بافتن مو در آمریکای شمالی به اوج خود رسید. بافتن مو تنها به نقاط ذکرشده محدود نبود و در کشورهای اروپایی نیز در سال‌های ۱۰۶۶ تا ۱۴۸۵ مدل‌های مختلفی از بافت مو ازجمله بافت موی ساده از پشت سر به‌صورت گسترده در بین مردمان آن زمان استفاده می‌شد. در بین سال‌های ۱۶۴۴ تا ۱۹۱۲ در کشورهای آسیایی همچون چین مدل‌هایی از بافتن مو به‌صورت وسیع مورداستفاده قرار می‌گرفت. ازجمله‌ مدل‌های مورداستفاده در کشور چین در طی این سال‌ها می‌توان به مدل ساده‌ی پله‌ای اشاره نمود. درنهایت بافت کارائیبی در دهه‌ی هفتاد گسترش یافت و امروزه به حدی تنوع مدل بافت زیاد است که مدتی طول خواهد کشید تا همه‌ی مدل‌ها را ازنظر بگذرانید و طرح دلخواه خود را از میان آن‌ها انتخاب نمایید.

ارتباط بافت مو بافرهنگ یک جامعه:

جهت شناخت فرهنگ و آداب یک جامعه راه‌های مختلفی وجود دارد که یکی از این راه‌ها، بررسی آراستن موهای آن‌ها است. بافت مو و روش‌های به‌کاررفته در آن، مذهب، فرهنگ و آداب جامعه موردنظر را مشخص می‌کند اما امروزه نقش فرهنگی بافتن مو کمرنگ‌تر شده است و از نوع بافت نمی‌توان به هویت فرهنگی یک جامعه رسید.

روش بافت مو:

روش اصلی بافت مو پس از گذشت قرن‌ها تغییری نکرده فقط ترفندهایی از آن تغییر کرده و امروزه شاهد طرح‌های مختلفی از بافت مو هستیم. امروزه زنان و مردان از روش‌های مختلف جهت بافت موی خود استفاده می‌کنند و به دلیل وجود اینترنت و فضاهای اجتماعی چون اینستاگرام، یوتیوب آموزش و روش استفاده از این مدل‌ها و طرح‌های بافت مو در سراسر جهان به نمایش گذاشته‌شده و روز‌به‌روز بر تعداد افرادی که تمایل به بافت مو دارند افزوده می‌گردد. تنوع بافت مو در خانم‌ها بسیار بیشتر است و از مدل‌های بافت ساده تا مدل‌های تمیز و طبیعی و حتی نامرتب استفاده می‌کنند که هرکدام در جایگاه خود دارای یک زیبایی منحصر‌به‌فردی است. بافت‌های آزاد و نامرتب به دلیل راحت‌تر بودن و شیک‌تر بودن امروزه مقبولیت و محبوبیت بیشتری نسبت به بافت مو‌های سرخپوستی که بسیار سفت و سخت بافته می‌شدند؛ دارند حتی زنان آفریقایی نیز از مدل‌های آزاد و نامرتب بیشتر از مدل‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

تعریف بافت مو:

تا به امروز تعریف ثابت و مشخصی برای بافت مو ارائه نشده است ولی در کل تنیده شدن موها در هم را بافت مو می‌گویند که گاهی به ابزارهای خاصی احتیاج است تا مدل موردنظر خود را جهت بافت روی موها اعمال نمایید. تنوع بافت مو بسیار زیاد بوده و هر فردی متناسب باسلیقه، مراسم موردنظر، سن و جنس مو، مدل خاصی را باید انتخاب نماید.

انواع بافت مو:

بافت موی تیغ ماهی
بافت موی درشت
بافت موی مدل شینیون
بافت موی چتری
بافت موی تاجی
بافت موی دوطرفه ساده
بافت موی فرانسوی دوطرفه
بافت ماهی پیچ پیچی
بافت حلقه‌ای
بافت بچه‌گانه‌ی جلوی سر
بافت آفریقایی
بافت مدل خورشیدی
بافت تلی
بافت موی فرانسوی چندرنگ با کاموا
بافت موهای کوتاه برای جلوی سر
بافت موی آفریقایی پیچی بسته
بافت خرگوشی
بافت موی حصیری
بافت موی فانتزی دخترانه
بافت موی خطی
بافت موی طرح گل پشت سر
بافت موی مجلسی
بافت موی پرنسسی پیچ‌دار
بافت موی ساده
بافت مو با طرح قلب
بافت موی چهارتایی
بافت موی یک‌طرفه حرفه‌ای
بافت موی آبشار

راهکار ساده‌ی بافت مو:

اگر قصد دارید که موهای خود را ببافید؛ پیشنهاد می‌کنیم که از حالت طبیعی موهای خودتان استفاده کنید و به موها با صاف و ویو کردن آسیب نرسانید. جهت این کار یک نوع مدل بافت مو به نام نیم‌باز گرد بالای سر را به شما آموزش می‌دهیم. ابتدا موهای خود را از فاصله گوش تا گوش نصف کنید؛ قسمت بالایی مو را صاف‌کرده و دم‌اسبی ببندید آنگاه به قسمت بالایی مو اسپره‌ی حجیم کننده‌ی مو بزنید تا موها راحت‌تر حالت بگیرند سپس دم اسبی را به سه قسمت تقسیم کنید و آن را ببافید و سعی کنید بافت آن تا پایین موها انجام شود بعد با یک کش نامرئی پایین موها را ببندید؛ این بافت را دور دم اسبی حلقه بزنید و انتهای مو را در زیرحلقه‌ی مو با موگیری سفت کنید. درنهایت قسمت پایینی مو را باحالت دهنده‌های حرارتی یا روش‌های مختلف حالت دهید و خود را زیباتر کنید.


x لطفا در هنگام تماس بگویید، آگهی را در سایت هایپربیوتی دیده اید.

لیست 10 تا از بهترین سالن ها و آرایشگاه های مراکز بافت مو در غرب تهران :
  • سالن زیبایی مونا یزدانی
  • سالن زیبایی ریحانا
  • سالن زیبایی چهره ها
  • سالن زیبایی الهه غرب
  • سالن زیبایی مارینا بیوتی
  • سالن زیبایی لولو
  • سالن زیبایی مرتضوی
  • سالن زیبایی فرزانه
  • سالن زیبایی عسل
  • سالن زیبایی ویوگ
  • سالن زیبایی ویوگ
  • سالن زیبایی یکتا
  • سالن زیبایی نانا
  • سالن زیبایی صدف
  • سالن زیبایی گلاریس غرب

زهرا اسدی
0912054 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
بافت مو
0213380 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
یزدانی
0212211 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
گلاریس غرب
0936204 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
آموزش بافت مو
0214427 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
صدف
0214044 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید

صفحات مرتبط:

برخی سوالات متداول شما:

چه اقدامی را باید قبل از بافت موها انجام داد؟

• موها را باید تمیز شسته باشند.
• موها را باید سشوار کشید و آن‌ها را صاف نمود.
• از مواد نگهدارنده و حالت دهنده مو استفاده شود.
• تقسیم بندی موها را با استفاده از کلیپس جداکننده و کش ها انجام شود.
• شروع کنید به انجام بافت مورد نظر

قبل از بافت مو حداقل چه وسایلی را باید آماده نمود؟

• سشوار یا اتوی مو
• مواد نگه دارنده‌ی مو
• شانه و برس
• کلیپس تقسیم کده‌ی مو
• کشش مو

کشش آلوپیس چه موقعی پیش می‌آید؟

زمانی که موها جهت بافت بیش از حد معمول کشیده شود. این عازضه سبب زخم سر و پوسته شدن پوست سر و حتی ریزش مومی‌گردد.

نکاتی که آرایشگران قبل از شروع بافت برای هر شخصی باید به آن توجه کنند چیست؟

• توجه به تراکم موها جهت بافت و اگر قسمتی از سر تراکم کمتری از مو داشت بافت را به شیوه‌ای ادامه دهد که بخش کم تراکم کمتر دیده شود.
• توجه به ضخامت و سلامت موها اگر موها آسیب دیده بودند بافت‌های طولانی را جهت بافت موی سر مشتری استفاده نکنند.
• توجه به کوتاهی و بلندی موها جهت بافت مورد نظر، گاهی یک مدل بافت به موهای بلند احتیاج دارد توجه به این نکته شما را از بافت‌های بی‌ثمر در امان نگه می‌دارد.
• توجه به پوست سر و سلامت موها جهت بافت مو
• توجه به مدل انتخابی بافت مو متناسب با فرم صورت مشتری

هزینه بافت مو چقدر است؟

با توجه به مدل بافت مو هزینه ها متفاوت است جهت اطلاع از هزینه ها تماس بگیرید.


x * هرگونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کلمات کلیدی:
بافت مو در سعادت آباد، مراکز بافت مو در سعادت آباد، بهترین مرکز تخصصی بافت مو سعادت آباد، مدل های بافت مو، انواع بافت مو، قیمت، مرکز، آدرس، مراکز، هزینه، جدید، جدیدترین، خوب، حرفه ای، سالن، آرایشگاه، اینستاگرام، دیوار، نت برگ، استخدام، پیج، تخفیف، ارزان، جدید، ایرانی، سعادت آبادی، مدل، مراکز، تخفیفات

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!