بهترین مرکز ماساژ در شیراز

رزرو اختصاصی تبلیغ این صفحه!

تبلیغات این صفحه را میتوانید بصورت اختصاصی رزرو نمایید!
جهت سفارش روی دکمه زیر کلیک نمایید   واتس اپ

بهترین مرکز ماساژ در شیراز

مشاهده لیست 10 تا از بهترین سالن ها و آرایشگاه

جهت مشاهده لیست تلفن ها روی دکمه زیر کلیک نمایید   مشاهده لیست

  • بهترین مرکز ماساژ در شیراز
  • سالن ماساژ درمانی در شیراز

بهترین مرکز ماساژ در شیراز
مرکز ماساژ شیراز
  • 0917 123 *****
  • 071 1234 ****
  • آدرس مرکز ماساژ: شیراز

  • تماس



بهترین مرکز ماساژ درمانی در شیراز

خدمات تخصصی ماساژ درمانی در شیراز در سالن هایپربیوتی

خدمات فوق تخصصی ماساژ درمانی در شیراز در سالن هایپربیوتی



بهترین مرکز ماساژ در شیراز | ماساژ درمانی

اگر شما هم به دنبال، بهترین مرکز ماساژ در شیراز میگردید ، پس به اطلاعات تماس موجود در این صفحه رجوع نمایید. ما در این پست به معرفی بهترین مراکز ماساژ درمانی در شیراز، هزینه ماساژ در شیراز، ماساژ در شیراز، انواع ماساژ: چینی، تایلندی، ماساژ صورت، و … میپردازیم. پس برای آشنایی بیشتر و بهتر با این مراکز و کسب اطلاعات بیشتر در ادامه همراه ما باشید.

بهترین مرکز ماساژ در شیراز

بهترین مرکز ماساژ در شیراز – یک روش مراقبت بهداشتی که با دست‌کاری پوست، دست ورزی بافت‌های نرم و فشار دادن سطحی و عمقی قسمت‌هایی چون پوست، عضله، رباط و تاندون به کاهش درد، کاهش فشار عصبی، کاهش استرس و بهبود مشکلات حاد و مزمن کمک شایانی می‌کند. فشار عمقی به پوست و بافت‌های نرم و ضربه واردکردن ملایم به آن‌ها از تکنیک‌های ماساژ درمانی به‌حساب می‌آید.

افرادی که دچار سردردهای تنشی هستند و در ناحیه‌ی پایین کمر و گردن احساس درد می‌کنند؛ از ماساژ درمانی به‌عنوان یک روش تسکین کننده‌ی درد استفاده می‌نمایند. قابل‌ذکر است که ماساژ درمانی نقش مؤثری در بهبود عملکرد ایمنی بدن دارد‌. با انجام ماساژ درمانی ترشح ماده‌ی شیمیایی بنام سروتونین در بدن افزایش می‌یابد که این ماده نقش مستقیمی در کاهش درد دارد؛ در ضمن با افزایش کیفیت خواب نیز سبب کاهش درد می‌شود.

سالن ماساژ درمانی در شیراز

بهترین مرکز ماساژ در شیراز

در اینجا به بررسی و معرفی بهترین مرکز ماساژ درمانی در شیراز می پردازیم.

تاریخچه ماساژ درمانی:

۲۷۰۰ سال قبل از میلاد، از ماساژ برای درمان تب و لرز و فلج استفاده می‌شده است. به‌طوری‌که در کتاب امپراطور زرد از تمرینات بر روی دست‌وپا، ورزش، ماساژ پوست و عضلات به‌عنوان روش‌های درمانی یادشده است. ضرورت استفاده از مالش در آسیب‌هایی چون آسیب‌های جنگی و ورزشی در حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد توسط بقراط اعلام شد. بر طبق اسناد موجود ژاپنی‌ها، مصریان، رومیان و اعراب نیز از ماساژ جهت درمان استفاده می‌کردند.
ماساژ درمانی به شیوه‌ی امروزی توسط هنریک لینگ (۱۸۳۹-۱۷۷۶) بنیان‌گذاری شده است. در سال ۱۸۵۰ جورج و چارلز تیلور دو برادر آمریکایی پس از اتمام تحصیل در سوئد، ماساژ درمانی را به آمریکا معرفی نمودند.

مزایای ماساژ درمانی:

ماساژ درمانی به‌عنوان یک روش مکمل شناخته‌شده است. مراکز ماساژ درمانی با توجه به اهمیتی که ماساژ درمانی در تسکین درد دارد؛ روبه افزایش است.

ماساژ درمانی برای افرادی که دچار اضطراب، فیبرومیالژی، سردرد، سندرم درد میوفاسیال، آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم، آسیب‌های ورزشی، درد مفصل گیجگاهی و فکی هستند؛ بسیار مناسب است و درد در آنان، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای با انجام ماساژ درمانی کاهش می‌یابد. علاوه بر آن انجام ماساژ درمانی در ایجاد آرامش، حس راحتی و بهبود کیفیت خواب در افراد مؤثر است.
توجه داشته باشید که نباید ماساژ درمانی را جایگزین درمان‌های پزشکی کرد چراکه ماساژ درمانی نقش مکمل درمان را داشته نه اینکه خود درمان است. پس قبل از انجام ماساژ درمانی به پزشک مراجعه و مشاوره بگیرید.

نحوه اثرگذاری ماساژ درمانی:

علت گرفتگی، اسپاسم عضلات و درد، تجمع اسیدلاکتیک در ماهیچه یا اندام درگیر است؛ انجام ماساژ در این نواحی سبب بهبود گردش خون و جریان لنفاوی شده درنتیجه اکسیژن و مواد غذایی به بافت‌ها هدایت‌شده و مواد سمی و زائد از آن خارج می‌گردد.
با انجام ماساژ هورمون نابودکننده‌های درد یا همان اندورفین و هورمون تعدیل‌کننده خلق‌وخوی یا همان سروتونین افزایش می‌یابد.

افرادی که سیستم ایمنی بدنشان در اثر استرس ضعیف شده با انجام ماساژ هورمون کورتیزول در بدن ترشح‌شده و سیستم ایمنی را بهبود می‌بخشد؛ بنابراین این روش به‌عنوان روش تکمیلی درمان برای این افراد به‌حساب می‌آید.

عضلاتی که کشیده شده‌اند؛ روی رگ‌های خونی و عصب فشار وارد می‌کند و به دلیل محدود شدن عبور خون از رگ‌های خونی، درد زیادی را حس خواهند کرد؛ درصورتی‌که ناحیه موردنظر را ماساژ دهید؛ فشار عضله بر روی اعصاب درگیر کمتر خواهد شد درنتیجه درد نیز کاهش می‌یابد. همین روند در رفع آسیب‌های عضلانی مؤثر است.

با توجه به توضیحات بالا قابل‌ذکر است که مکانیسم ماساژ در انواع ماساژ یکسان بوده و به‌صورت عام و خاص قابل انجام است.

اثرگذاری ماساژ درمانی در تسکین درد:

قابل‌ذکر است که از ماساژ درمانی نه‌تنها در رفع آسیب‌های ورزشی استفاده می‌شود بلکه در تسکین درد نیز کاربرد دارد اما دلیل این اثرگذاری به‌طورقطع مشخص نگردیده است و به‌صورت کلی به عواملی چون عوامل روانی، زیست‌مکانیکی، عصبی و فیزیولوژیک مرتبط می‌دانند.

نقش ماساژ درمانی در کاهش التهاب و استرس:

به دلیل اثربخشی ماساژ درمانی، در توان‌بخشی و فیزیوتراپی از این روش استفاده می‌شود. ماساژ منجر به تحریک زیست‌زایی یا همان بیوژنز میتوکندری در دستگاه استخوانی و عضلانی می‌شود؛ ماساژ تراپی نه‌تنها التهاب بلکه ضربان قلب، اضطراب، افسردگی و اندازه‌ی کورتیزول را کم می‌کند. درواقع با انجام عمل ماساژ تراپی، الگوی نوار مغز EEG به دلیل ایجاد حس آرامش در فرد تغییرات قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت.

مطالعات انجام‌شده بر روی‌داده‌های تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا همان ام آر آی نشان می‌دهد که با انجام ماساژ، فشار را بر هیپوتالاموس، آمیگدال (بادامه) و قشر کمربندی قدامی کم می‌کند. باید گفت که فشار بر این سه مورد منجر به بروز استرس و تعدیل حسی در فرد می‌شود.

نقش ماساژ درمانی در کاهش زانودرد:

افرادی که با مشکلات زانو دست‌وپنجه نرم می‌کنند با ماساژ درمانی می‌توانند؛ عمده مشکلات خود را رفع نمایند و سبب تسکین درد در ناحیه زانو شوند. درواقع ماساژ درمانی نقش مؤثری در بی‌ثباتی و دررفتگی کشکک، نقرس، زانوی دوندگان، کیست بیکر و پارگی تاندون دارد.

نقش ماساژ درمانی در رفع دردهای مزمن:

به‌طورمعمول دردهای مزمن سبب بروز اختلال خواب، اضطراب و افسردگی در فرد می‌شود که فعالیت‌های موردعلاقه یا حتی فعالیت‌های ضروری فرد را دچار اختلال می‌کند. برای رفع درد مزمن روش‌های متنوعی وجود دارد که ماساژ درمانی یکی از این روش‌ها در جهت تسکین درد مزمن و مدیریت آن است که با انجام آن عملکرد بیمار تا سطح معمول بازخواهد گشت. جهت رسیدن به نتیجه مطلوب و کاهش عارضه‌های درد مزمن، ماساژ درمانی را در فواصل کم و به تعداد زیاد انجام دهید.

اقدامات لازم جهت انجام ماساژ درمانی:

هر فردی برای انجام ماساژ درمانی اقدامات لازم را باید در دو مرحله یکی قبل از ماساژ درمانی و دیگری در زمان انجام ماساژ درمانی انجام دهد. فرد به هیچ‌گونه آمادگی خاصی قبل از انجام ماساژ درمانی نیاز نخواهد داشت؛ تنها کافی است که به متخصص مراجعه کرده تا در پی یک سری سؤالات از فرد بیمار و بررسی سوابق پزشکی آن، روش و نوع ماساژ درمانی انتخاب و روند کار برای بیمار توضیح داده شود.

در هنگام ماساژ فرد بیمار باید لباس راحتی به تن داشته باشد یا حتی‌الامکان لباس‌هایش را تا جایی که حس راحتی کند از تن خارج کند. ماساژ گاهی به‌صورت نشسته و گاهی رو تخت و گاهی بالباس کامل انجام می‌شود. بعدازاینکه نوع ماساژ توسط متخصص مشخص گردید؛ متخصص با بررسی نکات حساس و دردناک فرد بیمار، میزان فشار را مشخص کنید.

در صورت تمایل فرد بیمار، محل موردنظر با لوسیون و روغن‌های مخصوص چرب می‌شود. با این کار سایش پوست هنگام ماساژ دادن کاهش می‌یابد. البته در صورت داشتن هرگونه حساسیت به مواد روغنی و لوسیون باید اعلام کنید. بیمار باید در حین انجام ماساژ کاملاً احساس راحتی کند. بستگی به نوع ماساژ، زمان آن بین ۱۰ تا ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید. اگر بیمار در حین ماساژ، فشار زیادی را در ناحیه‌ای از بدن خود متحمل شد باید آن را اعلام نماید البته بعضی از قسمت‌های بدن بسیار حساس بوده و انجام ماساژ با درد همراه خواهد بود.

رابطه تعداد جلسات با اثرگذاری ماساژ درمانی بر فرد:

دوز ماساژ و تعداد جلسات در بهبود و تسکین درد بسیار مؤثر است؛ افرادی که اذهان می‌کنند که ماساژ درمانی برای آن‌ها مناسب نبوده باید دوز ماساژ و تعداد جلسات را در هفته بیشتر کنند به‌خصوص برای ۴ هفته اول دوره درمان، درواقع فرد بیمار، هر چه تعداد جلسات را بیشتر کند؛ اثرگذاری ماساژ درمانی هم بر روی او بیشتر خواهد شد.

تفاوت در دوز ماساژ:

بعضی از افراد با ماساژ درمانی بلافاصله احساس رضایت می‌کنند؛ درحالی‌که در بعضی از افراد دیگر چنین حسی به وجود نخواهد آمد. علت این تفاوت درمان در دوز متفاوت ماساژ است. هر فردی باید با دوز ماساژ مناسب خود اقدام به ماساژ درمانی کند تا روند بهبود، بهتر و سریع‌تر صورت گیرد.

سایر عوامل جهت تأثیرپذیری بیشتر ماساژ درمانی:

همان‌طور که در بالا ذکر شد؛ مهم‌ترین عامل تأثیرپذیری، دوز مناسب و تعداد جلسات ماساژ درمانی است. مهارت و تجربه متخصصی که مدرک لازم را در انجام ماساژ درمانی داشته باشد؛ نیز به‌عنوان دومین عامل و روش استفاده نیز به‌عنوان سومین عامل تأثیرپذیر در ماساژ درمانی شناخته‌شده است.

تکنیک‌های ماساژ درمانی:

تکنیک‌های ماساژ درمانی به پنج گروه اصلی تقسیم می‌شود که چیزی حدود ۸۰ نوع ماساژ مختلف را در برمی‌گیرد. بسیاری از درمانگران از ترکیب این پنج روش جهت درمان استفاده می‌کنند.

ماساژ سنتی اروپایی: متدهایی که بر اساس آناتومی طب غربی و فیزیولوژی است در این دسته قرار می‌گیرد و تمامی پنج تکنیک دست ورزی بافت‌های نرم بدن در آن استفاده خواهد شد.

ماساژ معاصر غربی: متدهای نوینی که بر اساس آناتومیک است در این دسته قرار می‌گیرد؛ که شامل ماساژ ورزشی، ماساژ عصبی و میوتراپی است؛ این روش‌ها بر پایه‌ی چارچوب ماساژ سوئدی است.

ماساژ در روش‌های اصلاح حرکت و ساختار: متدهای این روش تأکیدی بر روی ساختار و حرکت بدن دارد؛ در این روش با اصلاح الگوهای غلط حرکتی و ماساژ و دست ورزی بافت‌های نرم بدن، ساختار و حرکت بدن را مدیریت و سازمان‌دهی می‌کند. از این متدها می‌توان به تکنیک الکساندر، فلدن کرایس، رولفینگ و هلر ورک اشاره نمود.

ماساژ شرقی: متدهای این روش بر اساس طب سنتی چین و شامل طب فشاری و شیاتسو است. در این روش معتقد هستند انرژی حیات که قابل‌دیدن نیست در بافت‌های بدن جریان دارد.

متدهای انرژی پایه: متدهای این روش بر اساس انرژی داخل و اطراف بدن است که شامل درمان قطبی، لمس شفابخش و ریكی بوده است. در ضمن از ماساژ و دست ورزی بافت‌های نرم بدن هم استفاده می‌شود.

مراحل انجام ماساژ سوئدی:

بیمار و درمانگر طی مراحلی یک سری کارها باید انجام دهند؛ که در زیر به‌طور کامل توضیح داده‌شده است.

گام اول بررسی سوابق پزشکی بیمار توسط متخصص یا درمانگری که در این زمینه تبحر و تجربه کاری و کافی داشته باشد.

گام دوم بیان شرح‌حال زندگی بیمار ازلحاظ روش زندگی، میزان استرس، وضعیت جسمی، میزان درد و اقداماتی که تاکنون جهت تسکین درد انجام داده است.

گام سوم اتاق ماساژ باید گرم و مجهز به روشنایی ملایم باشد.

گام چهارم روشن کردن موسیقی ملایم هنگام ماساژ در اتاق الزامی است.

گام پنجم روشن کردن شمع، بخور با رایحه‌ی ملایم در اتاق ماساژ

گام ششم استفاده از لوسیون و روغن‌های مخصوص ماساژ جهت بالا بردن اثرگذاری ماساژ با درخواست بیمار و در صورت نداشتن هیچ‌گونه حساسیت پوستی

گام هفتم درخواست نوع ماساژ که به‌صورت کامل یا به‌صورت موضعی و یا کششی قابل انجام است.

گام هشتم دراز کشیدن بر روی تخت به‌طوری‌که سر در جای مخصوص قرار بگیرد و نیازی به حرکت دادن سر و گردن نیست؛ که در این صورت مدت‌زمان ماساژ بین 30 تا 90 دقیقه است.

گام نهم در حین ماساژ اگر احساس درد کردید به درمانگر خود اطلاع دهید.

گام دهم جهت ماساژ کتف و پا بیمار باید روی صندلی نشسته و تکیه بزند و مدت‌زمان ماساژ بین 5 تا 30 دقیقه طول می‌کشد.

گام یازدهم تعداد جلسات برای هر بیمار متغیر است؛ مثلاً برای کاهش استرس هفته‌ای یک‌بار ماساژ درمانی مناسب است. افرادی که مشکلات حاد‌تری دارند؛ تعداد جلسات آن‌ها بیشتر خواهد بود.

تحقیقات انجام‌شده بر روی نتایج ماساژ درمانی:

درزمینه‌ی ماساژ بخصوص ماساژ سوئدی تحقیقاتی طی 20 سال در مرکز ملی طب مکمل و موسسه تحقیقاتی لمس شفابخش دانشگاه میامی صورت گرفته است. طی این تحقیقات فواید ماساژ درمانی عبارت‌اند از:

• بهبود گردش خون بدن
• بهبود متابولیسم بدن
• بهبود سیستم ایمنی بدن
• بهبود عملکرد تنفسی
• بهبود بافت‌های آسیب‌دیده
• بهبود دردهای عضلانی
• بهبود استرس
• رفع انسداد رگ‌های لنفاوی و عصبی

بررسی تأثیرات ماساژ درمانی بر روی بیماران مختلف:

افرادی که ماساژ درمانی را در زمان بستری در بیمارستان دریافت کرده‌اند؛ خلق‌وخو، تحرک و انرژی بهتر و بیشتری داشتند و روند بهبودی سریع‌تر پیش می‌رفت.

برای افرادی که به پشت‌درد مزمن دچار بودند؛ ماساژ درمانی به مدت ۵ هفته در هر هفته دو جلسه‌ی 30 دقیقه‌ای انجام شد؛ در این افراد خواب بهبود یافت و استرس، افسردگی و اضطراب به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. البته نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی نیز اعلام شد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

کارکنان موسسه‌ای که ماساژ درمانی را دریافت کرده بودند؛ استرس کمتری داشتند و در طول روز فعال‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کردند.
برای افرادی که به دردهای عضلانی دچار بودند؛ ماساژ درمانی به مدت ۵ هفته در هر هفته دو جلسه‌ی 30 دقیقه‌ای انجام شد؛ در این افراد میزان خستگی، کوفتگی و درد کاهش‌یافته بود؛ و اختلالات خواب در آن‌ها نیز کاهش یافت که البته نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

افرادی که دچار سوختگی بودند؛ با انجام ماساژ درمانی میزان اختلالات روحی، تنش، افسردگی و اضطراب و علائم جسمی همچون درد و خارش در آن‌ها کمتر گزارش‌شده است.

اگر برای کودکانی که دچار اوتیسم هستند؛ ماساژ درمانی را انجام دهید؛ میزان رفتارهای غیرمعقول این کودکان کاهش می‌یابد. اگر برای کودکانی که نارس هستند؛ ماساژ درمانی را انجام دهید؛ نوزاد خیلی سریع اضافه‌وزن پیدا خواهند کرد و زود از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

برای افرادی که مشکلاتی نظیر میگرن، نظیر سندرم تونل کارپال، سیاتیک، سندرم خستگی مزمن و استئوآرتریت دارند؛ ماساژ درمانی بسیار مفید است.

مشخصات درمانگر ماساژ درمانی:

قوانین اخذ مدرک ماساژ درمانی از ایالتی به ایالت دیگر فرق دارد اما در کل ۶۰۰ ساعت در این حوزه درمانگران آموزش می‌بینند. علاقه‌مندان می‌توانند؛ از نوارها و ویدئوهای آموزشی بهره گرفته و تکنیک‌های ماساژ درمانی را فرابگیرند. درنهایت اخذ مدرک با قبولی در آزمون سراسری بورد تخصصی ماساژ درمانی ویرجینیا امکان‌پذیر خواهد بود. در پی حمایت از تخصص ماساژ درمانی، ۳۰ ایالت همراه ایالات‌متحده، قانون و آزمایش‌ها مربوطه را معرفی کرده‌اند.

هنگام مراجعه به درمانگر بیمار باید آرامش خود را حفظ کند؛ و سراغ درمانگری بروید که به آن اعتماد دارید. بهترین کار تحقیق در مورد درمانگر از دوستان و آشنایان است‌ تا بااحساس امنیت بیشتری به درمانگر ماساژ درمانی مراجعه نمایید.


x لطفا در هنگام تماس بگویید، آگهی را در سایت هایپربیوتی دیده اید.

لیست 10 تا از بهترین مرکز ماساژ در شیراز:
  • مرکز رز
  • مرکز پالادیوم
  • مرکز ونتی
  • مرکز آرامش مهر و ماه
  • مرکز معراج
  • مرکز مانا
  • مرکز هیدرو ماساژ
  • مرکز تهمتن
  • مرکز تیام
  • مرکز هلن
  • مرکز کیمیا
  • مرکز دلژین
  • مرکز ورزتن
  • مرکز حس نو
  • مرکز ماهتاب

ورزتن
0917787 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
پالادیوم
0917766 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
هلن
0936838 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
آوا
0713638 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
لاوین
0936650 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید
پالادیوم
0917766 × × × ×
مشاهده تلفن
تماس بگیرید

صفحات مرتبط:

برخی سوالات متداول شما:

ماساژ چگونه می‌تواند استرس و اضطراب درونی را کاهش دهد؟

ترشح بیش‌ازحد ماده‌ی کورتیزول در بدن سبب افزایش استرس و اضطراب فرد می‌شود. زمانی که روی بدن خود ماساژ را انجام می‌دهید؛ ترشح هورمون‌هایی چون دوپامین، آکسی توسین و سروتونین افزایش‌یافته و ۵۰ درصد از هورمون کورتیزول کاهش می‌یابد؛ درنتیجه ازلحاظ روحی و روانی احساس بهتری خواهید داشت و میزان استرس و اضطراب در شما کاهش می‌یابد و حس خوبی را تجربه خواهید کرد.

تفاوت انواع ماساژ در چیست؟

تمامی ماساژها بر پایه‌ی ماساژ سوئدی است که میزان فشار، محل فشار، عمق فشار و انتخاب تکنیک ماساژ با توجه به فرد گیرنده‌ی ماساژ مشخص می‌شود.

روش‌های انجام ماساژ چیست؟ و مدت‌زمان آن‌ها چگونه است؟

روش‌های ماساژ شامل:

• ماساژ سوئدی
• ماساژ دیپ تی شو
• ماساژ اسپرت
• ماساژ رفلسکولوژی
• ماساژ تریگرپوینت
• ماساژ دوران بارداری
• ماساژ جلوگیری از پیری زودرس
• ماساژ سر

هر یک از جلسات بین یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد که هر چه زمان ماساژ بیشتر باشد؛ میزان تسکین و آرامش بیشتر خواهد شد.

نقش مهارت و تجربه کاری تراپیست در ماساژ چیست؟

هر چه مهارت و تجربه کاری تراپیست جهت انجام ماساژ بیشتر باشد؛ رضایت مشتری بیشتر خواهد بود درنتیجه مشتری تمایل بیشتری به انجام ماساژ توسط شخص شما خواهد داشت.

میزان فشار ماساژ برای هر متقاضی به چه شکلی است؟

به‌طورمعمول تراپیست‌ها در هر جلسه یک‌روند ثابت جهت میزان فشار و عمق فشار خواهند داشت و تنها در صورت درخواست فرد گیرنده، میزان فشار و عمق فشار را تغییر خواهند داد.

آیا تراپیست‌ها توانایی انجام ماساژ سر رادارند؟

بله تراپیست‌ها جهت هر نوع ماساژی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تبحر و مهارت خود را در هر نوع ماساژی افزایش می‌دهند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای ماساژ سر احتمال به‌هم‌ریختگی موهای سر وجود دارد اگر این مسئله برای مراجعه‌کننده مهم است می‌بایست اقدامات لازم جهت حفظ موهای سر هنگام انجام ماساژ سر را انجام داده و از متقاضی درخواست شود تا کلاه بپوشد.

مهارت تراپیست‌ها در افرادی که دچار انقباضات ماهیچه‌ای هستند؛ اثربخش است یا نه؟

تراپیست‌ها آموزش‌های لازم و تکمیلی را هم به‌صورت عملی و هم به‌صورت تئوری دریافت خواهند کرد و با انواع تکنیک‌های ماساژ و روش‌های تشخیص وضعیت ماهیچه‌های بدن آشنا می‌شوند و تمرینات لازم و تخصصی را در دوره آموزشی ماساژ می‌گذرانند.

آیا افراد ورزشکار به ماساژ احتیاج دارند؟

توجه داشته باشید که بعد از تمرینات ورزشی، ماساژ ورزشی می‌تواند برای آن‌ها بسیار مؤثر باشد. قابل‌ذکر است که با افزایش سن فرد، مفاصل بدن بیشتر خشک و سفت می‌شود بنابراین با ماساژ می‌توانید انعطاف‌پذیری و گستره حرکتی مفاصل را بهبود ببخشید و سبب کاهش آسیب‌پذیری مفاصل بدن در سنین بالا شوید.

آیا احتمال حس خستگی، ضعف و یا حتی آسیب‌دیدگی و درد بعد از ماساژ وجود دارند؟

به‌طور طبیعی حس درد هنگام ماساژ و بعد از ماساژ وجود نخواهد داشت ولی مناسب با شخص گیرنده ماساژ، احتمال درد در بعضی از ناحیه‌های بدن وجود دارد که تداومی نخواهد داشت البته در جلسات آتی یا در حین ماساژ باید از وضعیت درد خود، تراپیست را آگاه کنید تا تراپیست اقدامات لازم و احتیاطات لازم را در آن ناحیه هنگام ماساژ انجام دهد. در ضمن بیشتر افراد حس خستگی خوشایند و ریلکسیش بعد از ماساژ را حس خواهند کرد.

نقش ماساژ عمیق ماهیچه در رهاسازی سموم بدن چیست؟

ماساژ به‌تنهایی سبب رهاسازی سموم بدن نخواهد شد بلکه بدن سالم عملکرد خوبی در رفع سموم خواهد داشت و برحسب نیاز بدن، سموم و مواد زائد یا مجدد به کار گرفته خواهد شد یا توسط سیستم بدن دفع می‌گردد.

اقدامات لازم در هنگام ماساژ چیست؟

1. در هنگام ماساژ، نباید عضلات به هیچ نحوی شل شوند.

2. خانم‌ها معمولاً تمایل دارند؛ بدن خود را از موهای زائد پاک‌کرده و سپس اقدام به ماساژ کنند؛ به‌هرحال تراپیست‌ها در دو حالت توانایی انجام ماساژ را خواهند داشت؛ در مورد مردان نیز این مسئله صدق می‌کند.

3. از خوردن غذاهای سنگین قبل از ماساژ جدا خودداری نمایید؛ در صورت لزوم، خوردن یک غذای بسیار سبک ممانعتی ندارد‌.

4. اگر کیست تخمدان دارید؛ حتماً قبل از ماساژ این موضوع را به تراپیست خود اعلام کنید تا تراپیست هنگام ماساژ دادن اعمال کنترل‌شده‌ای را بر روی ناحیه شکمی شما انجام دهد.

5. افرادی که داروهای بارداری مصرف می‌کنند؛ قبل از انجام ماساژ باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و در صورت رضایت پزشک خود، اقدام به ماساژ کنند.

6. افرادی که در دوران قاعدگی به سر می‌برند؛ نیازی نیست از ماساژ در این دوران پرهیز نمایید چراکه انجام ماساژ در این دوران سبب باز شدن عضلات در ناحیه شکم و رفع دردهای آن‌ها خواهد شد.

7. اگر باردار هستید؛ قبل از ماساژ وضعیت خود را به تراپیست شرح دهید تا تراپیست متناسب بااینکه در چه ماهی هستید؛ اقدامات لازم را انجام داده و تکنیک مناسب شمارا انتخاب نماید تا شما و فرزندتان در راحتی کامل باشید البته توجه داشته باشید که در ۱۳ هفته اول بارداری جهت ماساژ اقدام نکنید.

بعد از تاتو کردن امکان ماساژ وجود دارد؟

افرادی که تاتو کرده‌اند؛ بهتر است که چند هفته از تاتو آن‌ها بگذرد سپس برای ماساژ مراجعه کند چون احتمال خارش، سوزش و درد و تورم در محل تاتو وجود دارد.

نقش ماساژ در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم چیست؟

انجام ماساژ در ناحیه شکمی سبب شل شدن ماهیچه‌ها و درنتیجه نرم شدن ماهیچه‌ها می‌شود؛ به همین دلیل میزان استرس کمتر و میزان ریلکسیش افزایش‌یافته و درنتیجه عملکرد سایر دستگاه‌های مختلف بدن ازجمله دستگاه گوارش و هضم بهبود می‌یابد.

فرق بین ماساژ حرفه‌ای و ماساژ غیرحرفه‌ای چیست؟

تفاوت در عملکرد آن‌ها بسیار زیاد بوده چراکه تراپیست حرفه‌ای به‌وسیله آموزش‌هایی که می‌بیند؛ عملکرد بهتری خواهد داشت؛ درنتیجه مشتریان بیشتری به او مراجعه خواهند کرد. تراپیست حرفه‌ای به‌واسطه‌ی برگه‌هایی که شخص مراجعه‌کننده پرکرده است؛ بهترین حالت و تکنیک را جهت ماساژ شما انتخاب می‌کند تا نتیجه بهتری از انجام ماساژ بگیرید. این سطح آگاهی تراپیست سبب کاهش بروز احتمالی مشکلات بعد از ماساژ خواهد شد و مشتری نیز از هزینه‌های گزاف در امان خواهد ماند.

انجام ماساژ در چه زمانی مناسب است؟ تأثیر ماساژ بر روی بدن به چه صورتی است؟

امروزه با افزایش استرس و اضطراب و درنتیجه آن، کاهش سیستم ایمنی بدن، افزایش ناراحتی‌های اعصاب و روان، نیاز به گرفتن ماساژ ملموس‌تر شده است. درواقع انجام ماساژ در کاهش بیماری‌های اعصاب و روان، حفظ سطح ایمنی بدن، بهبود گردش خون، انعطاف‌پذیری و افزایش گستره‌ی حرکتی مفصل‌ها و عضله‌های بدن مؤثر است.


x * هرگونه کپی برداری از مطالب و محتویات سایت ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.

کلمات کلیدی:
بهترین مرکز ماساژ در شیراز، مرکز فوق تخصصی ماساژ درمانی در شیراز، سالن ماساژ درمانی در شیراز، کیلینیک ماساژ درمانی در شیراز، قیمت، کلینیک، مرکز، کیلینیک، آدرس، مراکز، هزینه، جدید، جدیدترین، خوب، حرفه ای، سالن، آرایشگاه، مرکز تخصصی، اینستاگرام، دیوار، نت برگ، استخدام، پیج، تخفیف، ارزان، جدید، 2020، ایرانی، شیرازی، مدل، مراکز، تخفیفان، مردانه، زنانه، آقایان، خانم ها

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!