• آموزشگاه ماساژ در شیراز
  • مرکز آموزش ماساژ در شیراز
  • کلاس آموزش ماساژ در شیراز

مرکز آموزش ماساژ در شیراز
مرکز آموزش شاپ لیزر
  • 0919 049 7340
  • 0919 049 7340
  • شیراز، قصرالدشت، نبش مهدی آباد، پلاک 116، طبقه دوم

  • تماس



بهترین مرکز آموزش ماساژ در شیراز

کلاس آموزش تخصصی ماساژ درمانی در شیراز در کلینیک شاپ لیزر

امروزه بخش بزرگتری از مردم به دنبال زیباتر شدن هستند. رشد بیشمار مزاکز پوست و زیبایی در سراسر کشور حکایت از افزایش بیشمار مردم علاقمند به زیباتر شدن دارد. برای جوانسازی و زیباتر شدن روشهای متعددی پیشنهاد می شود از جمله استفاده از کرمها، ماسکها، پاکسازی صورت و یا جوانسازی با دستگاه‌های لیزر، استفاده از تزریق ژل و بوتاکس، دستگاه‌های RF، پلاسما جت، میکرونیدلینگ، مزوتراپی و بسیاری روشهای دیگر…

امروزه، عباراتی مانند مراقبت‌های پوستی، پاکسازی پوست و فیشیال بیش از گذشته شنیده می شود. همین قضیه باعث شده که افراد بیشتر در گوشی به دنبال مراکز مراقبت و زیبایی پوست باشند و با واژه هایی مانند بهترین مرکز مراقبت زیبایی شیراز، بهترین مرکز فشیال شیراز و عبارتهای مشابه در گوشی همراه خود مرکز مورد نظر خود را برای انجام فشیال پوست پیدا کنند.

شاپ لیزر یکی از مراکز بسیار معتبر در زمینه آموزش خدمات پوست و زیبایی می باشد که بعد از موفقیتهای چشمگیر در زمینه آموزش خدمات پوست و زیبایی در تهران، به دنبال پاسخگویی به درخواستهای فراوان هنرجویان از سراسر کشور، فعالیتهای آموزشی خود را در شهرهای بزرگی مانند اصفهان، مشهد، کرج و شیراز به شکل کاملاً حرفه‌ای آغاز نمود.

در این شعبه کلیه خدمات آموزشی در مورد پوست و زیبایی مانند پاکسازی پوست، فشیال صورت، آموزش انواع دستگاه‌های لیزر و آموزش تزریق ژل و بوتاکس (صرفاً برای پزشکان) آموزش داده می شود.

آدرس تهران: یوسف آباد، خ اکبری، خ 37، پلاک 1، مرکز نواوری لیزر ایران، طبقه 5

آدرس شیراز: شیراز، قصرالدشت، نبش مهدی آباد، جنب قنادی کامران، پلاک 1116، طبقه دوم

آدرس کرج: کرج، مهرشهر، بلوار ارم، نبش خیابان افشار، ساختمان رویال، طبقه اول، واحد 5




مرکز آموزش ماساژ در شیراز | کلاس آموزش ماساژ در شیراز

مرکز آموزش ماساژ در شیراز

مرکز آموزش ماساژ در شیراز – افراد زیادی از درد در گردن و در ناحیه‌ی پایین کمر رنج می‌برند و یا حتی دچار سردردهای تنشی می‌شوند؛ به این افراد ماساژ درمانی را پیشنهاد می‌دهیم چراکه با فشار دادن سطحی و عمقی پوست و بافت‌های نرم بدنشان سبب تسکین درد خواهند شد. درواقع با واردکردن ضربه‌ی ملایم و یا حتی فشار عمقی در تاندون‌ها، عضلات، رباط و پوست بدن منجر به ترشح ماده‌ی سروتونین در بدن می‌شود که این ماده، یک ماده‌ی شیمیایی بوده و باعث کاهش درد در ناحیه‌های مذکور می‌شود. انجام ماساژ درمانی نقش مؤثری در بهبود کیفیت خواب دارد و خواب عمیق نیز باعث کاهش درد در بدن می‌شود.

کلاس آموزش ماساژ در شیراز

مرکز آموزش ماساژ در شیراز

در اینجا به بررسی و معرفی کلاس آموزش ماساژ درمانی در شیراز می پردازیم.

تاریخچه ماساژ درمانی:

قدمت درمان به‌واسطه‌ی ماساژ به ۲۷۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد. در آن زمان جهت درمان بیماری‌هایی چون فلج و تب و لرز از بیمار می‌خواستند که حرکات ورزشی بر روی دست‌وپا انجام دهد و پوست و عضلات خود را ماساژ دهند. این موضوع به‌صراحت در کتاب امپراطور زرد یا همان کتاب مرجع طب داخلی چین عنوان‌شده است. حدود ۴۰۰ سال قبل از میلاد افرادی که دچار آسیب‌های ورزشی یا حتی جنگی می‌شدند؛ از مالش به‌عنوان یک درمان استفاده می‌کردند و ضرورت استفاده از این روش توسط بقراط اعلام گردید. هنریک لینگ (۱۸۳۹-۱۷۷۶) بنیان‌گذار روش نوین استفاده از ماساژ درمانی است. دو پزشک آمریکایی به نام جورج و چارلز تیلور ماساژ درمانی را به آمریکا معرفی نمودند. این دو برادر تحصیلات خود را در سوئد به اتمام رساندند.

مزایای ماساژ درمانی:

یکی از مهم‌ترین سؤالاتی که در این حوزه پرسیده می‌شود؛ این است که چه افرادی می‌توانند از ماساژ درمانی بهره بگیرند؟
افرادی که دچار آسیب‌های ورزشی، اختلالات خواب، استرس و اضطراب، درد در ناحیه‌های مختلف بدن ازجمله درد در مفصل فکی و گیجگاهی، آسیب‌دیدگی یا کشیدگی بافت نرم، فیبرومیالژی، سندرم درد میوفاسیال و سردرد هستند با بهره‌گیری از این روش می‌توانند؛ نقش مؤثری در کاهش درد و یا حتی بهبود آن ایفا کنند.

افزایش رو به رشد مراکز ماساژ درمانی حاکی از موفقیت‌آمیز بودن این روش به‌عنوان یک روش مکمل درمانی است اما فراموش نکنید که قبل از ماساژ درمانی با پزشک خود مشورت داشته باشید. بااینکه نمی‌توان ماساژ درمانی را جایگزین روش‌های درمانی نمود اما از طرفی نمی‌توان از تأثیرات آن بر روی بدن و تسکین درد چشم پوشید.

نحوه اثرگذاری ماساژ درمانی:

مکانیسم ماساژ درمانی در تمامی روش‌ها شبیه به هم است و هدف آن بهبود گردش خون در بدن است. تجمع اسیدلاکتیک سبب درد، گرفتگی و یا حتی اسپاسم عضله می‌شود. جهت خروج مواد سمی کافی است که ناحیه‌ی موردنظر را ماساژ داد؛ با این کار گردش خون و جریان لنفاوی بهبود می‌یابد؛ درنتیجه اکسیژن و غذا رسانی به این ناحیه افزایش‌یافته و با خروج مواد سمی از ماهیچه و بافت، درد در اندام موردنظر کاهش می‌یابد. درواقع هورمون‌های نابودکننده‌ی درد با این ماساژ در بدن افزایش می‌یابد.

استرس سبب ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می‌شود؛ جهت رفع این مشکل ماساژ درمانی بسیار مؤثر است چراکه در حین ماساژ، هورمون کورتیزول ترشح‌شده که نقش مؤثری در بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس دارد.

زمانی که فشار روی رگ‌های خونی و رگ‌های عصبی خود احساس می‌کنید؛ مسلماً درد زیادی را نیز تحمل می‌کنید. جهت کاهش فشار بر روی رگ عصبی و خونی کافی است که ناحیه موردنظر خود را ماساژ دهید چراکه فشار عضله را کاهش می‌دهد و درد را تسکین می‌دهد همچنین اگر عضله یا ماهیچه آسیب‌دیده باشد درترمیم آن مؤثر واقع خواهد شد.

اثرگذاری ماساژ درمانی در تسکین درد:

از گذشته از روش ماساژ درمانی برای ترمیم آسیب‌های ورزشی استفاده می‌شده است اما امروزه برای بیمارانی که مشکلاتی نظیر درد نخاعی، فیبرومیالژی، سردرد، درد عمیق داخلی، درد عضلانی و درد استخوانی رادارند؛ با انجام ماساژ درمانی سبب کاهش درد در نواحی موردنظر شده‌اند. اما علت اثرگذاری ماساژ درمانی به شکل علمی مشخص نگردیده است ولی می‌توان اثرگذاری ماساژ درمانی را به عواملی چون فیزیولوژیک، زیست‌مکانیکی، عصبی و روانی ربط داد.

نقش ماساژ درمانی در کاهش التهاب و استرس:

نقش ماساژ در کم کردن درد باعث شده تا به‌صورت وسیع در توان‌بخشی و فیزیوتراپی از این روش استفاده شود. درواقع با انجام ماساژ، فشار بر روی ضربان قلب کم شده و اضطراب، افسردگی و التهاب را در فرد کم کرده و مقدار هورمون کورتیزول در بدن با ماساژ کاهش‌یافته و حتی الگوی نوار مغز EEG را تحت تأثیر قرار خواهد داد همچنین ماساژ سبب تحریک بیوژنز یا همان زیست‌زایی میتوکندری در دستگاه عضلانی و استخوانی شده و باعث افزایش فعالیت عصب واگ می‌گردد.

انجام ماساژ با فشار متوسط بر روی مغز ازجمله قشر کمربندی قدامی، هیپوتالاموس و آمیگدال اثر می‌گذارد. این اثرگذاری از طریق داده‌های عملکردی به‌دست‌آمده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی یا همان ام آر آی ثابت‌شده است و نقش این اثرگذاری در تعدیل حسی و کاهش استرس به‌طور کامل محرز شده است.

نقش ماساژ درمانی در کاهش زانودرد:

به افرادی که دچار نقرس، پارگی تاندون، بی‌ثباتی و دررفتگی کشکک و کیست بیکر هستند؛ پیشنهاد می‌کنیم که ماساژ درمانی را انجام دهند زیرا با ماساژ درمانی می‌توان درد زانو را بهبود و بخش آسیب‌دیده را ترمیم نمود. به‌عبارتی‌دیگر ماساژ درمانی در رفع مشکلات زانو و ریلکس شدن اعصاب نقش مؤثری خواهد داشت و منجر به حفظ سلامت عمومی زانو می‌گردد.

نقش ماساژ درمانی در رفع دردهای مزمن:

افرادی که دچار دردهای مزمن می‌شوند؛ در عملکرد کارهای ضروری و موردعلاقه خود دچار مشکل می‌شوند؛ در پی همین مسئله نیز دچار اضطراب، افسردگی شده و روند خواب آنان را تحت تأثیر قرار خواهد داد. جهت مدیریت و تسکین دردهای مزمن روش‌های متنوعی به‌کاربرده شده است که یکی از آن‌ها بهره‌گیری از روش ماساژ درمانی است که می‌تواند عارضه‌های این درد مزمن را تا حد زیادی کنترل نموده و عملکرد بیمار را تا حد معمول بازگرداند البته به‌شرط آن‌که تعداد جلسات ماساژ درمانی زیاد و در فاصله‌های بسیار کم از همدیگر تشکیل شود.

اقدامات لازم جهت انجام ماساژ درمانی:

هر فرد بیمار برای انجام ماساژ یک سری کارهایی باید انجام دهد. البته قبل ماساژ نیازی به کار خاصی نیست؛ فقط باید به متخصص مراجعه کند تا پزشک با پرسیدن سؤالات مربوطه نوع ماساژ را تشخیص و برای بیمار توضیح کامل دهد.

پوشیدن لباس راحت در حین ماساژ بسیار مهم است چراکه فرد در حین ماساژ باید کامل راحت باشد. بسته به نوع ماساژ، فرد بیمار یا روی تخت دراز کشیده و ملحفه‌ای روی آن می‌کشند و یا به‌صورت نشسته ماساژ را انجام می‌دهد. برای تأثیرگذاری بیشتر ماساژ، ناحیه مربوطه را با روغن و یا لوسیون چرب می‌کنند. اگر بیمار سابقه‌ی حساسیت به این نوع مواد را دارد حتماً باید اعلام نماید. زمان ماساژ نیز به خود فرد و نوع ماساژ بستگی داشته که بین ۱۰ تا ۹۰ دقیقه خواهد بود. میزان فشار جهت انجام ماساژ توسط متخصص تعیین‌شده و اگر در حین ماساژ فرد احساس فشار بیش‌ازحد نمود؛ آن را باید اعلام کند اما بااین‌حال احتمال دردناک بودن ماساژ بسیار کم بوده مگر اینکه ناحیه موردنظر گره باشد که انجام ماساژ برای فرد بیمار کمی دردناک خواهد بود.

رابطه تعداد جلسات با اثرگذاری ماساژ درمانی بر فرد:

بعضی از افراد با انجام اولین ماساژ درمانی، به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای درد آن‌ها تسکین یافته و احساس رضایت خواهند کرد. نقطه مقابل این افراد نیز گزارش‌شده است که از ماساژ درمانی احساس رضایت نداشته و درد آنان طی درمان تسکین نیافته است. علت این موضوع تفاوت در انتخاب دوز مناسب ماساژ و تعداد جلسات ماساژ درمانی است. درصورتی‌که قصد ماساژ درمانی دارید؛ بهتر است که در چهار هفته اول درمان، تعداد جلسات بیشتری با دوز ماساژ مناسب به ماساژ درمانی بپردازید. نکته‌ی قابل‌ذکر این است که هر چه طول درمان یعنی انجام ماساژ درمانی بیشتر، اثرگذاری آن نیز بیشتر خواهد شد.

بنابراین افرادی که نتیجه مطلوب را از ماساژ درمانی دریافت نکرده‌اند؛ باید زمان‌بندی جلسات و دوز ماساژ را تغییر دهند. مهارت و تجربه متخصص ماساژ درمانی که آموزش‌های لازم را دیده باشد و انتخاب روش استفاده‌ی ماساژ از مواردی است که بر روی تأثیرپذیری ماساژ درمانی نقش مهمی ایفا می‌کنند.

تفاوت در دوز ماساژ:

بعضی از افراد با ماساژ درمانی بلافاصله احساس رضایت می‌کنند؛ درحالی‌که در بعضی از افراد دیگر چنین حسی به وجود نخواهد آمد. علت این تفاوت درمان در دوز متفاوت ماساژ است. هر فردی باید با دوز ماساژ مناسب خود اقدام به ماساژ درمانی کند تا روند بهبود، بهتر و سریع‌تر صورت گیرد.

سایر عوامل جهت تأثیرپذیری بیشتر ماساژ درمانی:

همان‌طور که در بالا ذکر شد؛ مهم‌ترین عامل تأثیرپذیری، دوز مناسب و تعداد جلسات ماساژ درمانی است. مهارت و تجربه متخصصی که مدرک لازم را در انجام ماساژ درمانی داشته باشد؛ نیز به‌عنوان دومین عامل و روش استفاده نیز به‌عنوان سومین عامل تأثیرپذیر در ماساژ درمانی شناخته‌شده است.

تکنیک‌های ماساژ درمانی:

پنج گروه اصلی برای تکنیک‌های ماساژ وجود دارد که شامل ۸۰ نوع مختلف ماساژ است. این پنج گروه عبارت‌اند از ماساژ سنتی اروپایی، ماساژ معاصر غربی، ماساژ در روش‌های اصلاح حرکت و ساختار، ماساژ شرقی، متدهای انرژی پایه.اغلب ترکیب این پنج روش را برای درمان استفاده می‌کنند.

1. در ماساژ سنتی اروپایی روش‌های درمانی بر اساس فیزیولوژی و آناتومی طب غربی است و همه پنج تکنیک را دربر می‌گیرد.

2. در ماساژ معاصر غربی روش‌های درمانی بر اساس روش‌های مدرن و جدید آناتومیک است. که در چارچوب ماساژ سوئدی بنا گردیده شده است و مواردی چون میوتراپی، ماساژ ورزشی و ماساژ عصبی را شامل می‌شود.

3. در ماساژ در روش‌های اصلاح حرکت و ساختار، متدهایی چون فلدن کرایس، هلر ورک، رولفینگ و تکنیک الکساندر وجود دارد که این متدها همگی بر ساختار و حرکت بدن متکی است؛ به‌طوری‌که الگوهای غلط حرکتی اصلاح می‌یابد و روی بافت‌های نرم بدن ماساژ انجام می‌شود.

4. در ماساژ شرقی روش‌های درمانی بر اساس طب سنتی چین انجام می‌شود. انرژی حیات نقش مهمی در این روش دارد؛ درواقع این انرژی که قابل‌دیدن نیست در بدن جریان داشته و به همین شیوه درمان را انجام می‌دهند. تکنیک‌های این روش شامل طب فشاری و شیاتسو است.

5. در متدهای انرژی- پایه روش‌های درمانی بر اساس انرژی داخل و اطراف بدن است. بااین‌حال ماساژ و دست ورزی بافت‌های بدن نیز در این روش انجام می‌شود. تکنیک‌های این روش شامل ریکی، لمس شفابخش و درمان قطبی است.

مراحل انجام ماساژ سوئدی:

توصیه ماساژ درمانی از طرف پزشک جهت تکمیل درمان صورت گرفته و هر فردی متناسب با شرایط جسمانی و روحی به یک نوع ماساژ بازمان مشخص و تعداد جلسات مشخص احتیاج خواهد داشت. افرادی که استرس دارند؛ باید هفته‌ای یک‌بار از ماساژ درمانی استفاده نمایند. در مواردی که بیماری حادتر است باید تعداد جلسات را بیشتر کنید. در ماساژ سوئدی مراحل زیر می‌بایست انجام شود.

1. مراجعه بیمار به پزشک متخصص یا درمانگر که تجربه موردنیاز برای انجام ماساژ درمانی داشته باشد.

2. پاسخ بیمار به سؤالات درمانگر و بررسی سوابق پزشکی توسط خود درمانگر جهت تعیین نوع ماساژ و مدت‌زمان و تعداد جلسات در هفته

3. روش ماساژ یا به‌صورت کامل یا به‌صورت متمرکز بر یک ناحیه و یا به‌صورت کششی با توجه به وضعیت بیمار مشخص می‌گردد.

4. آماده کردن اتاق ماساژ که شامل تخت و صندلی مناسب ماساژ، نور و روشنایی ملایم، بودن شمع و بخور با رایحه‌ی ملایم، پخش موسیقی ملایم در اتاق ماساژ

5. آماده شدن خود بیمار، اگر نوع ماساژ به‌گونه‌ای است که فرد بیمار باید روی تخت دراز بکشد؛ می‌بایست سرخود را در محل مشخص قرار داده و نیازی به چرخاندن سر و گردن نیست. معمولاً مدت‌زمان آن بین 30 تا 90 دقیقه است. برای مواردی که ماساژ در ناحیه کتف و پا صورت می‌گیرد؛ فرد بیمار باید روی صندلی بنشیند و تکیه بزند و آرامش داشته باشد. در این حالت مدت‌زمان ماساژ بین 5 تا 30 دقیقه است.

6. در صورت تمایل فرد بیمار و در صورت نداشتن حساسیت و آلرژی جهت تأثیرپذیری بیشتر ماساژ از روغن و اسانس‌های مخصوص استفاده می‌شود.

تحقیقات انجام‌شده بر روی نتایج ماساژ درمانی:

1. مرکز ملی طب مکمل و موسسه تحقیقاتی لمس شفابخش دانشگاه میامی، تحقیقاتی طی ۲۰ سال اخیر بر روی نتایج ماساژ درمانی انجام داده‌اند تا میزان تأثیرپذیری ماساژ درمانی در شرایط مختلف را بسنجند. طبق این تحقیقات افرادی که ماساژ درمانی را انجام داده‌اند؛ وضعیت مطلوب‌تری داشتند؛ نسبت به افرادی که ماساژ درمانی را انجام نداده‌ و یا به‌صورت منظم پیگیر نبوده‌اند.

2. در این افراد عملکرد گردش خون در بدن، عملکرد متابولیسم بدن، عملکرد سیستم ایمنی بدن، عملکرد تنفسی، عملکردترمیم بافت‌های آسیب‌دیده، کاهش دردهای عضلانی، کاهش استرس و رفع انسداد رگ‌های لنفاوی و عصبی بسیار مطلوب‌تر صورت می‌پذیرد.

3. افراد بستری اگر ماساژ درمانی را انجام دهند؛ خیلی سریع ترخیص خواهند شد چراکه ماساژ درمانی نه‌تنها خلق‌وخوی آن‌ها را بهتر بلکه سرعت بهبودی را افزایش می‌دهد.

4. با جلسات سی‌دقیقه‌ای آن‌هم دومرتبه در هفته و به مدت پنج هفته می‌توانید؛ نه‌تنها دردهای مزمن کاهش‌یافته بلکه اختلالات خواب، اضطراب و افسردگی نیز کاهش می‌یابد.

طبق تحقیقات انجام‌شده بین کارکنان یک موسسه مشخص‌شده که افرادی که فعال‌تر و باهوش‌تر بوده و کمتر دچار استرس شده‌اند؛ از ماساژ درمانی استفاده کرده بودند.

5. با جلسات سی‌دقیقه‌ای آن‌هم دومرتبه در هفته و به مدت پنج هفته می‌توانید؛ نه‌تنها دردهای عضلانی بلکه خستگی و کوفتگی و اختلالات خواب را کاهش دهید.

6. ماساژ درمانی برای افرادی که دچار سوختگی شده‌اند؛ بسیار نقش مهمی ازلحاظ روحی و جسمی ایفا می‌کند؛ از جنبه‌ی جسمی خارش و درد آن کاهش‌یافته و از جنبه‌ی روحی نیز میزان تنش، اضطراب و افسردگی را کمتر می‌کند.

7. ماساژ درمانی برای کودکان هم مفید است بخصوص کودکانی که بیماری اوتیسم دارند اگر ماساژ درمانی را انجام دهند؛ رفتارهای غیرمعقول آن‌ها کاهش‌یافته و احساس بهتری خواهند داشت. برای نوزادان نارس اگر ماساژ درمانی را انجام دهند؛ خیلی زود ترخیص شده و اضافه‌وزن خوبی خواهند داشت.

8. بیماران میگرنی، سیاتیکی، سندرم تونل کارپال، سندرم خستگی مزمن با ماساژ درمانی می‌توانند روند بهبود بیماری خود افزایش دهند.

بررسی تأثیرات ماساژ درمانی بر روی بیماران مختلف:

افرادی که ماساژ درمانی را در زمان بستری در بیمارستان دریافت کرده‌اند؛ خلق‌وخو، تحرک و انرژی بهتر و بیشتری داشتند و روند بهبودی سریع‌تر پیش می‌رفت.

برای افرادی که به پشت‌درد مزمن دچار بودند؛ ماساژ درمانی به مدت ۵ هفته در هر هفته دو جلسه‌ی 30 دقیقه‌ای انجام شد؛ در این افراد خواب بهبود یافت و استرس، افسردگی و اضطراب به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافت. البته نتایج غیرقابل‌پیش‌بینی نیز اعلام شد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

کارکنان موسسه‌ای که ماساژ درمانی را دریافت کرده بودند؛ استرس کمتری داشتند و در طول روز فعال‌تر و باهوش‌تر عمل می‌کردند.
برای افرادی که به دردهای عضلانی دچار بودند؛ ماساژ درمانی به مدت ۵ هفته در هر هفته دو جلسه‌ی 30 دقیقه‌ای انجام شد؛ در این افراد میزان خستگی، کوفتگی و درد کاهش‌یافته بود؛ و اختلالات خواب در آن‌ها نیز کاهش یافت که البته نیاز به تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

افرادی که دچار سوختگی بودند؛ با انجام ماساژ درمانی میزان اختلالات روحی، تنش، افسردگی و اضطراب و علائم جسمی همچون درد و خارش در آن‌ها کمتر گزارش‌شده است.

اگر برای کودکانی که دچار اوتیسم هستند؛ ماساژ درمانی را انجام دهید؛ میزان رفتارهای غیرمعقول این کودکان کاهش می‌یابد. اگر برای کودکانی که نارس هستند؛ ماساژ درمانی را انجام دهید؛ نوزاد خیلی سریع اضافه‌وزن پیدا خواهند کرد و زود از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

برای افرادی که مشکلاتی نظیر میگرن، نظیر سندرم تونل کارپال، سیاتیک، سندرم خستگی مزمن و استئوآرتریت دارند؛ ماساژ درمانی بسیار مفید است.

مشخصات درمانگر ماساژ درمانی:

قوانین و آزمایش‌های مربوط به ماساژ درمانی توسط سی ایالت و ایالات‌متحده تعریف‌شده است. گرفتن مدرک ماساژ درمانی از یک ایالت به ایالت دیگر فرق‌هایی خواهد داشت. به‌ طور معمول علاقه‌مندان به این رشته باید ویدیو و نوارهای آموزشی را دریافت کنند و ۶۰۰ ساعت در این زمینه آموزش ببینند و درنهایت با قبولی در آزمون سراسری بورد تخصصی ماساژ درمانی ویرجینیا، مدرک ماساژ درمانی را دریافت خواهند کرد. جهت مراجعه به درمانگر از قبل در مورد تخصص و تبحر آن درزمینهی ماساژ درمانی تحقیق کنید. اخلاق درمانگر بسیار مهم است اگر احساس خوبی از برخورد درمانگر خود نداشته باشید؛ ماساژ درمانی در آرامش انجام نخواهد شد.


صفحات مرتبط:

سوالات متداول ماساژ درمانی

ماساژ چگونه می‌تواند استرس و اضطراب درونی را کاهش دهد؟

ترشح بیش‌ازحد ماده‌ی کورتیزول در بدن سبب افزایش استرس و اضطراب فرد می‌شود. زمانی که روی بدن خود ماساژ را انجام می‌دهید؛ ترشح هورمون‌هایی چون دوپامین، آکسی توسین و سروتونین افزایش‌یافته و ۵۰ درصد از هورمون کورتیزول کاهش می‌یابد؛ درنتیجه ازلحاظ روحی و روانی احساس بهتری خواهید داشت و میزان استرس و اضطراب در شما کاهش می‌یابد و حس خوبی را تجربه خواهید کرد.

انجام ماساژ در چه زمانی مناسب است؟ تأثیر ماساژ بر روی بدن به چه صورتی است؟

امروزه با افزایش استرس و اضطراب و درنتیجه آن، کاهش سیستم ایمنی بدن، افزایش ناراحتی‌های اعصاب و روان، نیاز به گرفتن ماساژ ملموس‌تر شده است. درواقع انجام ماساژ در کاهش بیماری‌های اعصاب و روان، حفظ سطح ایمنی بدن، بهبود گردش خون، انعطاف‌پذیری و افزایش گستره‌ی حرکتی مفصل‌ها و عضله‌های بدن مؤثر است.

فرق بین ماساژ حرفه‌ای و ماساژ غیرحرفه‌ای چیست؟

تفاوت در عملکرد آن‌ها بسیار زیاد بوده چراکه تراپیست حرفه‌ای به‌وسیله آموزش‌هایی که می‌بیند؛ عملکرد بهتری خواهد داشت؛ درنتیجه مشتریان بیشتری به او مراجعه خواهند کرد. تراپیست حرفه‌ای به‌واسطه‌ی برگه‌هایی که شخص مراجعه‌کننده پرکرده است؛ بهترین حالت و تکنیک را جهت ماساژ شما انتخاب می‌کند تا نتیجه بهتری از انجام ماساژ بگیرید. این سطح آگاهی تراپیست سبب کاهش بروز احتمالی مشکلات بعد از ماساژ خواهد شد و مشتری نیز از هزینه‌های گزاف در امان خواهد ماند.

نقش ماساژ در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و هضم چیست؟

انجام ماساژ در ناحیه شکمی سبب شل شدن ماهیچه‌ها و درنتیجه نرم شدن ماهیچه‌ها می‌شود؛ به همین دلیل میزان استرس کمتر و میزان ریلکسیش افزایش‌یافته و درنتیجه عملکرد سایر دستگاه‌های مختلف بدن ازجمله دستگاه گوارش و هضم بهبود می‌یابد.

روش‌های انجام ماساژ چیست؟ و مدت‌زمان آن‌ها چگونه است؟

روش‌های ماساژ شامل:

• ماساژ سوئدی
• ماساژ دیپ تی شو
• ماساژ اسپرت
• ماساژ رفلسکولوژی
• ماساژ تریگرپوینت
• ماساژ دوران بارداری
• ماساژ جلوگیری از پیری زودرس
• ماساژ سر

هر یک از جلسات بین یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد که هر چه زمان ماساژ بیشتر باشد؛ میزان تسکین و آرامش بیشتر خواهد شد.

تفاوت انواع ماساژ در چیست؟

تمامی ماساژها بر پایه‌ی ماساژ سوئدی است که میزان فشار، محل فشار، عمق فشار و انتخاب تکنیک ماساژ با توجه به فرد گیرنده‌ی ماساژ مشخص می‌شود.

بعد از تاتو کردن امکان ماساژ وجود دارد؟

افرادی که تاتو کرده‌اند؛ بهتر است که چند هفته از تاتو آن‌ها بگذرد سپس برای ماساژ مراجعه کند چون احتمال خارش، سوزش و درد و تورم در محل تاتو وجود دارد.

اقدامات لازم در هنگام ماساژ چیست؟

1. در هنگام ماساژ، نباید عضلات به هیچ نحوی شل شوند.
2. خانم‌ها معمولاً تمایل دارند؛ بدن خود را از موهای زائد پاک‌کرده و سپس اقدام به ماساژ کنند؛ به‌هرحال تراپیست‌ها در دو حالت توانایی انجام ماساژ را خواهند داشت؛ در مورد مردان نیز این مسئله صدق می‌کند.
3. از خوردن غذاهای سنگین قبل از ماساژ جدا خودداری نمایید؛ در صورت لزوم، خوردن یک غذای بسیار سبک ممانعتی ندارد‌.
4. اگر کیست تخمدان دارید؛ حتماً قبل از ماساژ این موضوع را به تراپیست خود اعلام کنید تا تراپیست هنگام ماساژ دادن اعمال کنترل‌شده‌ای را بر روی ناحیه شکمی شما انجام دهد.
5. افرادی که داروهای بارداری مصرف می‌کنند؛ قبل از انجام ماساژ باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید و در صورت رضایت پزشک خود، اقدام به ماساژ کنند.
6. افرادی که در دوران قاعدگی به سر می‌برند؛ نیازی نیست از ماساژ در این دوران پرهیز نمایید چراکه انجام ماساژ در این دوران سبب باز شدن عضلات در ناحیه شکم و رفع دردهای آن‌ها خواهد شد.
7. اگر باردار هستید؛ قبل از ماساژ وضعیت خود را به تراپیست شرح دهید تا تراپیست متناسب بااینکه در چه ماهی هستید؛ اقدامات لازم را انجام داده و تکنیک مناسب شمارا انتخاب نماید تا شما و فرزندتان در راحتی کامل باشید البته توجه داشته باشید که در ۱۳ هفته اول بارداری جهت ماساژ اقدام نکنید.

نقش ماساژ عمیق ماهیچه در رهاسازی سموم بدن چیست؟

ماساژ به‌تنهایی سبب رهاسازی سموم بدن نخواهد شد بلکه بدن سالم عملکرد خوبی در رفع سموم خواهد داشت و برحسب نیاز بدن، سموم و مواد زائد یا مجدد به کار گرفته خواهد شد یا توسط سیستم بدن دفع می‌گردد.

آیا احتمال حس خستگی، ضعف و یا حتی آسیب‌دیدگی و درد بعد از ماساژ وجود دارد؟

به‌طور طبیعی حس درد هنگام ماساژ و بعد از ماساژ وجود نخواهد داشت ولی مناسب با شخص گیرنده ماساژ، احتمال درد در بعضی از ناحیه‌های بدن وجود دارد که تداومی نخواهد داشت البته در جلسات آتی یا در حین ماساژ باید از وضعیت درد خود، تراپیست را آگاه کنید تا تراپیست اقدامات لازم و احتیاطات لازم را در آن ناحیه هنگام ماساژ انجام دهد. در ضمن بیشتر افراد حس خستگی خوشایند و ریلکسیش بعد از ماساژ را حس خواهند کرد.

آیا افراد ورزشکار به ماساژ احتیاج دارند؟

توجه داشته باشید که بعد از تمرینات ورزشی، ماساژ ورزشی می‌تواند برای آن‌ها بسیار مؤثر باشد. قابل‌ذکر است که با افزایش سن فرد، مفاصل بدن بیشتر خشک و سفت می‌شود بنابراین با ماساژ می‌توانید انعطاف‌پذیری و گستره حرکتی مفاصل را بهبود ببخشید و سبب کاهش آسیب‌پذیری مفاصل بدن در سنین بالا شوید.

مهارت تراپیست‌ها در افرادی که دچار انقباضات ماهیچه‌ای هستند؛ اثربخش است یا نه؟

تراپیست‌ها آموزش‌های لازم و تکمیلی را هم به‌صورت عملی و هم به‌صورت تئوری دریافت خواهند کرد و با انواع تکنیک‌های ماساژ و روش‌های تشخیص وضعیت ماهیچه‌های بدن آشنا می‌شوند و تمرینات لازم و تخصصی را در دوره آموزشی ماساژ می‌گذرانند.

آیا تراپیست‌ها توانایی انجام ماساژ سر رادارند؟

بله تراپیست‌ها جهت هر نوع ماساژی آموزش‌های لازم را دیده‌اند و تبحر و مهارت خود را در هر نوع ماساژی افزایش می‌دهند. نکته‌ای که وجود دارد این است که برای ماساژ سر احتمال به‌هم‌ریختگی موهای سر وجود دارد اگر این مسئله برای مراجعه‌کننده مهم است می‌بایست اقدامات لازم جهت حفظ موهای سر هنگام انجام ماساژ سر را انجام داده و از متقاضی درخواست شود تا کلاه بپوشد.

میزان فشار ماساژ برای هر متقاضی به چه شکلی است؟

به‌طورمعمول تراپیست‌ها در هر جلسه یک‌روند ثابت جهت میزان فشار و عمق فشار خواهند داشت و تنها در صورت درخواست فرد گیرنده، میزان فشار و عمق فشار را تغییر خواهند داد.

نقش مهارت و تجربه کاری تراپیست در ماساژ چیست؟

هر چه مهارت و تجربه کاری تراپیست جهت انجام ماساژ بیشتر باشد؛ رضایت مشتری بیشتر خواهد بود درنتیجه مشتری تمایل بیشتری به انجام ماساژ توسط شخص شما خواهد داشت.


کلمات کلیدی:
مرکز آموزش ماساژ در شیراز، کلاس آموزش ماساژ در شیراز، بهترین مرکز آموزش ماساژ در شیراز، کلاس آموزش ماساژ درمانی در شیراز، قیمت، کلینیک، مرکز، کیلینیک، آدرس، مراکز، هزینه، جدید، جدیدترین، خوب، حرفه ای، سالن، آرایشگاه، مرکز تخصصی، اینستاگرام، دیوار، نت برگ، استخدام، پیج، تخفیف، ارزان، جدید، 2020، ایرانی، شیرازی، مدل، مراکز، تخفیفان، مردانه، زنانه، آقایان، خانم ها، آموزش ماساژ با مدرک بین المللی در شیراز، اقایان و خانم ها، آموزش ماساژ با مدرک فنی حرفه ای در شیراز

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!