• مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران
  • بهترین آموزشگاه تاتو بدن در غرب تهران

مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران
آکادمی مونا یزدانی
  • 021-2211 8780 / 81
  • 0919 081 4100
  • سعادت آباد ، ضلع جنوب غربی چهارراه سرو (تقاطع سرو غربی و پاکنژاد) پلاک ۴۲

  • تماس



تیزر برخی از نمونه کارها:



آموزش تاتو روی بدن در آموزشگاه مونا یزدانی غرب تهران
آموزش فوق تخصصی تاتو بدن صفر تا صد به صورت حرفه ای در آموزشگاه مونا یزدانی در غرب تهران

آموزش تخصصی تتو بدن در آموزشگاه مونا یزدانی با مدیرت مونا یزدانی با آموزش آخرین متدهای روز و ارائه مدرک فنی حرفه ای و بین المللی



مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران | بهترین آموزشگاه تاتو بدن در غرب تهران

مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران

بهترین آموزشگاه تاتو بدن در غرب تهران

مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران – تاتوها می‌تواند منشأ مذهبی، سنتی، فرقهای و زیبایی داشته باشند؛ که مهمترین جنبه ی آن جنبهی زیبایی است؛ که این زیبایی نیز به عواملی چون سلیقه ی افراد، الهامات شخصی و سنتها بستگی دارد.

بهترین آموزشگاه تاتو بدن در غرب تهران

مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران

در اینجا به بررسی و معرفی بهترین آموزشگاه تاتو بدن در غرب تهران می پردازیم.

گذشته ی تاتو:

تاتو قدمت قدیمی دارد؛ به‌طوری‌که هزاران سال پیش تاتو در میان زندانیان رواج داشت؛ و کمکم باگذشت زمان تاتو جزء تزیینات بدنی محسوب شد؛ و جنبهی زیبایی به خود گرفت؛ و همچنین بین 5000 تا 10000 سال پیش در کشورهایی چون مصر، ایتالیا، استرالیا آثار خال‌کوبی را به‌وضوح می‌توان دید. در ایران در دورهی هخامنشی می‌توان آثار خال‌کوبی را نیز مشاهده کرد.

زنان ایرانی از خال‌کوبی در موارد مختلفی استفاده می‌کردند؛ که عبارت‌اند از زیبایی چهره، افزودن مهر شوهر، سپید بختی، دور کردن چشم بد و حتی جهت درمان بعضی از بیماری‌ها مثل گلودرد از خال‌کوبی استفاده می‌کردند. بسیاری از پهلوانان بنام ایرانی از تاتوی شیر و اژدها درروی بازو و سینه استفاده می‌کردند.

مردان آمریکایی اولین بار در سال 2091 توسط شخصی بنام مک ساترلند با تاتو آشنا شدند و بعدازآن به‌مرور تاتو طرفداران خاص خود را پیدا کرد؛ و به‌صورت گسترده رواج یافت.

تعریفی از تاتو بدن

کشیدن نقشها و تصاویر گوناگون درروی نواحی مختلف بدن را تاتو یا خال‌کوبی میگویند. انجام خال‌کوبی روی بدن در سراسر جهان رایج شده است؛ ازاین‌رو بازار کار این شغل بسیار زیاد است؛ و افراد زیادی تمایل دارند؛ که تاتو را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرند.

بسیاری از افراد علاقه‌مند هستند؛ که تاتو بدن را انجام بدهند؛ این افراد باید آموزش‌های لازم را ببینند؛ و در زمینههایی چون چگونگی رعایت بهداشت، نحوهی جلوگیری از آلودگی متقابل، طراحی هنری، آناتومی و فیزیولوژی بدن دانش کافی را به دست آوردند.

هنرجویان گرامی توجه داشته باشید؛ آموزش تاتو توسط اساتید ماهر انجام می‌شود؛ و تکنیکها به‌صورت کاملاً عملی از صفرتا صد به شما آموزش داده خواهد شد؛ که دربرگیرنده سبکهای مختلف نیز می‌باشد؛ امکان برگزاری کلاسها به‌صورت خصوصی، نیمه گروهی و گروهی نیز وجود خواهد داشت؛ و همچنین به‌تمامی هنرجویان جزوه کامل تاتو بدن داده می‌شود؛ و در پایان دوره مدرک معتبر به هنرجویان موفق ارائه می‌گردد.

هنگام ثبت‌نام در دوره تاتو بدن مباحث جامعی به شما آموزش داده خواهد شد؛ که حتی افراد مبتدی نیز بتوانند به‌صورت حرفه‌ای آموزش را یاد بگیرند؛ و بتوانند در بازار کار فعالیت خود را بدون هیچ استرس و دغدغه‌ای آغاز نمایند.

مباحث آموزشی در بهترین مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران:

1) شناخت انواع پوست،
2) شابلون سازی و برگرداندن طرح تاتو بدن بدون نیاز به مهارت در نقاشی و طراحی،
3) شناخت سبکهای تاتو بدن و آنالیز آن‌ها،
4) آشنایی با دستگاههای تاتو بدن و کار کردن با آن‌ها،
5) اجرا و آموزش جدیدترین روشهای تاتو بدن،
6) آشنایی با انواع سوزن تاتو و کاربرد آن‌ها در تاتو بدن،
7) نحوهی انتقال طرح روی بدن،
8) نحوهی کاور و ترمیم طرح‌های قدیمی و خراب تاتو،
9) آشنایی با انواع رنگها،
10) آموزش کامل خطها،
11) آشنایی با انواع مواد بیحسی بدن،
12) نحوهی انتقال رنگ به زیرپوست به روش صحیح،
13) آشنایی با لوازم موردنیاز در انجام تاتو بدن،
14) اصول نگهداری تاتو،
15) آموزش پر کردن طرح‌های مختلف،
16) فراگیری کامل سایه کاری در تاتو،
17) آموزش کامل طریقه سه‌بعدی کردن طرح‌های مختلف،
18) اجرای تمامی سبک‌های تاتو بدن.

انواع سبک های تاتو بدن در بهترین مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران:

تاتو
1. طرح پرتره
2. گریواش
3. گری وایت
4. مائوری
5. تریبال
6. دات ورک
7. آبرنگی
8. سه بعدی
9. فونت
10. بیو
11. مکانیک
12. هارور
13. رئالیسم تاتو
14. اسکچ ورک
15. ژئومتریک
16. تراش پولکا
17. سورالیسم
18. نئوجاپنز
19. لترینک

گام های اجرای تاتو:

قبل از هر چیز شما باید شناسهی معتبر کاری خود را به مشتریان نشان دهید؛ تا مشتریان به شما اعتماد بیشتری پیدا کنند؛ همچنین شما باید شماره تماس و آدرس محل کار خود را دقیقاً به مشتریان اعلام نمایید؛ تا در مراجعات بعدی مشتریان دچار مشکل نشوند.

• اولین گام انتخاب طراحی و سبک تاتو است: اولین مرحله برای تاتو کردن انتخاب طرح و سبک تاتو است؛ که گاهی اوقات فردی که خود، تاتو را انجام می‌دهد؛ می‌تواند طرح و سبک خودش را داشته باشد؛ که این بسیار عالی و هنرمندانه خواهد بود؛ و یا اینکه مشتری طرح و سبک مشخصی را جهت تاتو کردن اعلام می‌کند؛ و حتی بعضی دیگر نیز ممکن است که خواستار طرح و سبک تاتویی باشند که هنرمندان خاصی بکار برده‌اند.

• دومین گام انتخاب محل تاتو در بدن است: معمولاً مشتری محل خاصی از بدن خود را جهت تاتو اعلام می‌کند. باید توجه داشته باشید که در نواحی که حس لمس بدن بهتر باشد؛ انجام تاتو در آن ناحیه جذابتر و زیباتر خواهد بود.

• سومین گام کشیدن طرح روی بدن است: شما باید بتوانید طرح را به‌درستی روی بدن بکشید؛ و یک طرح زیبا و منحصربه‌فردی را ایجاد نمایید. این کار نیاز به مهارت و تخصص شما دارد.

• چهارمین گام رنگ‌آمیزی طرح است: برای این کار شما نیاز به دانش کافی درزمینه‌ی انواع رنگ و نحوهی رنگ‌آمیزی دارید. باید بتوانید طرح کشیده شده را به‌خوبی رنگ‌آمیزی نمایید.

دلایل انجام تاتو بدن:

خرافه: توجه به خرافات درگذشته بیشتر از امروزه دیده‌شده است؛ به‌طوری‌که خانمها فکر می‌کردند با تاتو کردن روی بدن خود مهر شوهر خود را افزایش می‌دهند؛ و یا اینکه می‌توانند با تاتو کردن چشم بد را از خود دورنمایند.

زیبا شدن: یکی دیگر از جنبههای استفاده از تاتو، زیباتر شدن قسمتی از بدن با طرح و نقوش ترسیمی است؛ که طرفداران زیادی دارد؛ و روزبه‌روز به این تعداد افزوده می‌شود؛ ولی باید توجه داشته باشید؛ جهت تاتو حتماً به افراد متخصص و ماهر مراجعه کنید؛ چراکه امکان بروز بیماریهای پوستی برای افراد به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و تخصصی وجود دارد.

درمان: افرادی که دارای نواقصی روی بدن هستند؛ با تاتو کردن این نواحی می‌توانند نواقص ظاهری را برطرف کنند. مثل جای بخیه یا مشکلات مادرزادی.
این نوع تاتو کردن نیازمند آموزش خاص است؛ که افراد باید دورههای آن را، الزاماً بگذرانند؛ تا بتوانند چنین تاتوهایی را انجام بدهند.

شناسایی: درگذشته‌های بسیار دور از تاتو برای افرادی که زندانی بودند استفاده می‌کردند؛ تا سایرین متوجه بشوند که این افراد زندانی هستند. امروزه نیز بسیاری از هنرمندان و فوتبالیست‌های مطرح جهان اقدام به تاتو روی بدن خود می‌کنند؛ بنابراین افراد زیادی تمایل به یادگیری تاتو پیدا کردند؛ که با ثبت‌نام در این دورهی آموزشی شما می‌توانید تخصص لازم را کسب نمایید.

آموزش فرق بین روش انجام تاتو در قدیم و امروزه در:

روش کار تاتو در زمان قدیم با امروزه خیلی متفاوت است؛ و از جنبههای مختلفی روش جدید و امروزی خیلی مناسبتر از روشهای قدیمی است.
در زمانهای گذشته جهت تاتو ابتدا با یک سوزن طرح را روی بدن میکشیدند؛ که در حین طرح کشیدن اغلب دچار خونریزی میشدند؛ سپس مخلوطی از مواد سرمه، نیل، آب تره، دوده و هر نوع رنگ طبیعی که ماندگاری داشته باشد؛ را روی پوست قرار میدادند؛ تا مواد جذب پوست بشود. در این نوع تاتو امکان بیماریهای پوستی بسیار زیاد است؛ و همچنین افراد در حین تاتو باید درد زیادی را متحمل می‌شدند

امروزه برای تاتو زدن از سوزنی بنام سوزن سر طلایی استفاده می‌شود؛ در این روش ابتدا به‌وسیله خودکار کم‌رنگ طرح را در محل موردنظر از بدن می‌کشند؛ سپس به‌وسیله‌ی سوزن نقش را پر می‌کنند؛ یعنی جوهر را به درون‌پوست می‌فرستند؛ این روش نه‌تنها دردناک نیست؛ بلکه روند کار خیلی آسان است؛ و افراد دچار خونریزی نمی‌شوند.

حکم تاتو ازنظر اسلام در ایران:

در اسلام هر چیزی که سبب شود؛ تا در هنگام وضو و غسل آب به سطح پوست نرسد؛ آن عمل حرام است. ولی در تاتو به دلیل اینکه مواد رنگی به داخل پوست نفوذ کرده و آب به سطح پوست میرسد حرام نیست.

ازنظر وزارت بهداشت ایران درصورتی‌که اگر اجرای تاتو در شرایط استریل شده انجام شود؛ و اصول بهداشتی کاملاً رعایت گردد؛ ممانعتی وجود ندارد. ازنظر تمامی مراجع تقلید نیز غسل و وضو روی تاتو کاملاً صحیح است؛ و حرام نیست.

آیا تاتو بدن دردناک است؟

دردناک بودن تاتو بستگی به میزان مهارت تاتو کار دارد؛ هر چه میزان مهارت تاتو کار بیشتر باشد؛ درنتیجه شما درد کمتری احساس خواهید کرد. باید توجه داشته باشید؛ که درهرصورت شما باید مقداری درد را تحمل نمایید؛ تا تاتو روی بدن شما به‌خوبی انجام شود.

در ضمن میزان درد در هر فردی متفاوت است؛ و به مقاومت بدنی فرد بستگی دارد. بهتر است که نواحی که به ریشههای عصبی نزدیک هستند؛ را جهت تاتو انتخاب ننمایید؛ چون درد بیشتری را احساس خواهید کرد. نواحی که چربی بیشتری دارند؛ درد کمتری را حس خواهید کرد؛ درحالی‌که تاتو در نواحی مچ دست‌وپا، ساعد، قفسه سینه و شانه با درد بیشتری همراه خواهد بود.

انتخاب حرفه تاتو بدن به‌عنوان شغل در کشور ایران:

در ایران مراکز متعددی وجود دارد؛ که شما با مراجعه به آن می‌توانید از آموزشهای لازم بهره‌مند شوید؛ و تخصص کافی در این زمینه را به دست بیاورید؛ هرچه استعداد شما درزمینه‌ی نقاشی و طراحی بیشتر باشد؛ کسب موفقیت در این زمینه برای شما بیشتر خواهد شد.

در ایران روزبه‌روز به افرادی که تمایل دارند؛ بدنشان تاتو داشته باشد؛ افزوده می‌شود؛ درنتیجه کسب‌وکار در این زمینه پررونق خواهد بود؛ بخصوص زمانی که شما یک سبک خاص داشته باشید؛ و در طراحی از جلوه‌های خاصی استفاده نمایید.

افرادی که درزمینهی طراحی استعدادی ندارند نگران نباشند؛ چراکه می‌توانند طرحها را روی بدن کپی نمایند.

نکاتی درباره آموزش تاتو بدن از بهترین مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران:

افرادی که تمایل به یادگیری این حرفه دارند؛ همان‌طور که گفته شد می‌توانند؛ با مراجعه به یکی از این مراکز آموزشهای لازم خود را دریافت کنند؛ و پس از پایان دوره به‌صورت حرفه‌ای مشغول به کار بشوند؛ تنها نکته‌ای که باید بدانید این است؛ که با سه بخش اصلی مربوط به تاتو کردن کاملاً آشنا شده باشید.

این سه بخش اصلی شامل:

• تکنیک تاتو،
• وسایل موردنیاز برای انجام تاتو،
• طراحی.

1- تکنیک تاتو:

هر هنری به یکسری تکنیک احتیاج دارد؛ مثلاً نقاشی و طراحی تکنیکهای خاص خود رادارند؛ که شما با یادگیری این تکنیک‌ها می‌توانید بهترین نقاشی و بهترین طراحی را ارائه دهید؛ ازآنجایی‌که تاتو به‌عنوان یک هنر شناخته‌شده است؛ دارای یکسری تکنیک است؛ دانستن این تکنیک‌ها به شما کمک می‌کند؛ تا در اجرای تاتو موفقتر باشید؛ و درنتیجه رضایت مشتری را بیشتر جذب نمایید؛ و کار خود را به بهترین شکل رونق بدهید. فراموش نکنید این تکنیکها در دورههای آموزشی به شما آموزش داده خواهد شد.

وسایل موردنیاز تاتو:

همان‌طور که نقاشی و طراحی یا هر هنر دیگر برای اجرایی شدنش به یکسری لوازم و تجهیزات احتیاج دارند؛ تاتو کردن نیز به یکسری ابزار و مواد احتیاج دارد؛ که شامل سوزن مخصوص جهت تاتو؛ مواد رنگی طبیعی، مواد استریل کننده و …

3-طراحی:

طراحی جزء لاینفک تاتو است؛ اگر در این زمینه مهارت داشته باشید؛ می‌توانید طرحهای گوناگونی را بزنید؛ و تنوع کاری بالایی داشته باشید؛ درنتیجه درآمد ناشی از این تاتو می‌تواند خیلی بالا باشد. تاتو همان نقاشی است؛ که ابزارهای متفاوت از ابزارهای نقاشی لازم دارد. به‌نوعی می‌توان پوست بدن را با کاغذ تشبیه کرد؛ و همچنین سوزن تاتو را به مداد نقاشی تشبیه نمود. در اینجا استعداد داشتن درکشیدن طرح مهم است.

با شرکت در این دورهی آموزشی شما می‌توانید مهارت لازم را درکشیدن نقاشی و طراحی را نیز به دست بیاورید؛ بنابراین دیگر نگران نباشید که در نقاشی مهارت ندارید.

آموزش سبک‌های متفاوت تاتو بدن از بهترین مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران:

در تاتو سبکهای متفاوتی وجود دارد؛ که در اینجا به تعدادی از سبک‌های پرطرفدار اشاره خواهیم کرد:

سبک
• سه‌بعدی،
• انیمال،
• تاتو آمریکایی سنتی،
• واقع‌گرایی،
• آبرنگی،
• تاتو تریبال،
• سبک تاتو آمریکایی مدرن،
• تاتو سنتی مدرن،
• سبک تاتو ژاپنی،
• تاتو سیاه‌قلم،
• سبک تاتو مصور،
• تاتو چیکانو.

1- سه‌بعدی:

این نوع تاتو به مهارت خیلی زیادی احتیاج دارد؛ و با سایر خال‌کوبی‌ها متفاوت است؛ در این نوع تاتو برجستگیهای بدن را سایهی روشن و فرورفتگی‌های بدن را سایهی تیره میزنند؛ سبک این تاتو به نحوی است که باعث خطای دید می‌شود.

بااینکه ابزار هر دو روش تاتو سنتی و تاتوی سه‌بعدی سوزن است؛ ولی نتیجهی کار کاملاً متفاوت است؛ و هزینهی تاتوی سه‌بعدی خیلی بیشتر از تاتوی سنتی است.

2- انیمال:

این سبک نیاز به مهارت بالایی دارد؛ چون‌که ترکیب چند سبک رئال، انیمال و سه‌بعدی است؛ و هنگام ترسیم تمام جزییات بدن حیوان کاملاً مشخص می‌شود.

3- تاتو آمریکایی سنتی:

این سبک به‌صورت کلاسیک است؛ که شامل خطهای ضخیم و روشن است؛ معروف‌ترین طرح‌های کشیده شده در این سبک طرح گل رز، طرح لنگر و طرح سر خانمها است. توجه داشته باشید که این طرحها پرزرق‌وبرق هستند؛ درنتیجه جزء زیباترین طرحها به‌حساب می‌آیند.

4-واقع‌گرایی:

این سبک از نیمهی دوم قرن بیستم وارد بازار شد. این سبک شامل طرحهایی است؛ که به‌طور واقعی در دنیا وجود دارد؛ مثل چهرهی هنرمندان و افراد مشهور.

5- آبرنگی:

افرادی که علاقه‌مند به طراحیهای مدرن هستند؛ از این سبک بیشتر استفاده می‌کنند. کشیدن طرح آبرنگی روی کاغذ بسیار آسانتر از کشیدن آن روی پوست بدن است؛ و نیازمند مهارت بالایی است؛ که تاتوکار باید داشته باشد.

6- تاتو تریبال:

بومیان از این سبک استفاده می‌کردند؛ و این سبک قدمت هزاران ساله دارد؛ این طرحها بارنگ مشکی و به‌صورت دقیق کشیده می‌شوند.

7- تاتو آمریکایی مدرن:

در اواخر دههی هشتاد به دلیل محبوبیت شخصیتهای کارتونی این سبک وارد بازار شد؛ و طرفداران خیلی زیادی داشت؛ ولی امروزه طرفداران زیادی ندارد.

8- تاتو سنتی مدرن:

در این سبک از خطوط برجسته و روشن استفاده می‌شود؛ و مهم‌ترین تفاوتی که با سایر تاتوها دارد؛ این است که از طیف رنگی گستردهای استفاده می‌کند؛ و معمولاً دارای طرحهایی مثل گل و حیوانات است.

9- تاتو ژاپنی:

این سبک در سال سیصد میلادی در بین بازرگانان رواج داشت؛ و شامل طرحهایی مثل اژدها و ققنوس بوده است.

10- تاتو سیاه‌قلم:

در این سبک تنها از جوهر مشکی استفاده می‌شود؛ و طرحهای آن زائیدهی خیال و ذهن است.

11- تاتو مصور:

این سبک دارای ظرافت خاصی است؛ و شامل تکنیکها و حرکات هنری چون قلم‌زنی، حکاکی، شکلهای انتزاعی و خطاطی است. بهتر است قبل از کشیدن طرح روی پوست آن را روی کاغذ یا بوم بکشید؛ و به مشتری نشان بدهید؛ و در صورت رضایت مشتری اقدام به تاتوی طرح موردنظر کنید.

12- تاتو چیکانو:

این سبک توسط افراد آمریکای جنوبی که در زندان بودند رواج یافت؛ و معمولاً شامل تصاویری بودند که زندانیان آن را دوست داشتند؛ و از آن محروم بودند.


صفحات مرتبط:

برخی سوالات متداول شما:

بعد از اتمام دوره چه مدرکی دریافت میکنیم؟

بعد از اتمام دوره و قبولی شما در آزمون پایان دوره به شما مدرک فنی حرفه ای داده خواهد شد.

آیا با مدرک تاتو بدن به تنهایی میتوانم سالن زیبایی تاسیس کنم؟

خیر، باید یک دوره آرایش و پیرایش را بگذرانید و یا اینکه هفت مهارت در ای زمینه به صورت جداگانه بگذرانید.

آیا دوره‌ی آموزشی تاتو بدن جزوه آموزشی دارد؟

بله. شما این جزوه را در پایان دوره تحویل خواهید گرفت.

آیا تمرینی بر روی موارد واقعی در دوره آموزشی تاتو بدن خواهم داشت؟

بله. در صورت کسب مهارت در موارد تئوری و عملی، نهایتا بر روی پوست واقعی کار خواهید کرد.

نحوه ی برگزاری کلاس های تاتو بدن به چه صورتی است؟

کلاس ها در طول 14 جلسه به مدت 28 ساعت برگزار می‌شود و جهت ثبت نام به هیچگونه پیش نیاز یا مدرک خاصی احتیاج نیست.

شیوه برگزاری کلاس های تاتو بدن به چه صورتی است؟

کلاس های آموزشی دوره‌ی تاتو بدن در سه حالت خصوصی، نیمه خصوصی و گروهی برگزار میشود که کلاس های خصوصی بین ۱ تا ۳ نفر، نیمه خصوصی ۳ تا ۸ نفر و گروهی از ۸ تا 15 نفر خواهد بود. امکان برگزاری کلاس ها به صورت فشرده نیز وجود دارد.

آیا برای دریافت مدرک فنی حرفه ای نیاز به مدرک تحصیلی دارم؟

خیر، به هیچ گونه مدرک تحصیلی احتیاج نخواهید داشت.

اگر در پایان دوره، نیاز به آموزش بیشتر داشتم باید دوباره هزینه پرداخت کنم؟

خیر. جلسات رفع اشکال برگزار شده و از پشتیبانی مربیان آموزشگاه تا 6 ماه بهره‌مند خواهید شد.

آیا آموزشگاه من را به عنوان کارآموز قبول می‌کند؟

بله. در صورت کسب موفقیت در آزمون نهایی دوره‌ی تاتو بدن و تایید مربی می توانید در آموزشگاه مشغول به کارآموزی شوید البته بابت این کارآموزی از شما هزینه‌ی جداگانه ای دریافت می‌گردد.

هزینه ثبت نام در دوره تاتو بدن چقدر است؟

با توجه به اینکه شیوه ی آموزشی شما به صورت خصوصی، نیمه خصوصی، گروهی و یا فشرده است یا نه، هزینه ثبت نام متغییر خواهد بود جهت کسب اطلاع بیشتر با آموزشگاه تماس حاصل فرمایید.


کلمات کلیدی:

بهترین مراکز آموزش تاتو بدن در غرب تهران، معرفی آموزشگاه تتو بدن در غرب تهران، بهترین آموزش تتو روی بدن در غرب تهران، گام به گام،از مبتدی تا حرفه ای، از صفر تا صد، انواع سبک تتو بدن

error: کپی برداری از مطالب سایت ممنوع میباشد!!